W ramach Funduszu Interwencyjnego zebraliśmy:
26 195 451 PLN
Fundacja

Co Polacy myślą o WOŚP?

2011-12-15 16:55:00

 

 
Badanie zostało przeprowadzone w dniach 4-8 sierpnia 2011 r. przez Millward Brown SMG/KRC. Jego celem było poznanie wiedzy, opinii i ustosunkowań Polaków odnośnie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.  
 
Socjologowie, którzy analizowali wyniki badań, zwracają przede wszystkim uwagę na powszechność Orkiestry: 97% Polaków zna Fundację, a 92% oglądało w telewizji jej finały. 11% Polaków, czyli co 10 obywatel naszego kraju, było minimum raz wolontariuszami w czasie zimowych zbiórek. 
 
71% respondentów zdaje sobie sprawę z tego, że działania Fundacji WOŚP nie ograniczają się tylko do jednego dnia, ale że pracuje ona przez cały rok. 89% badanych uważa natomiast, że WOŚP to coś, czym powinniśmy się chwalić poza granicami Polski. 
 
Słowa, które najczęściej kojarzą się Polakom z Fundacją WOŚP to: pieniądze, wrażliwość,  zaufanie, uczciwość, wiarygodność, społeczeństwo i entuzjazm. 
 
 

 
 
 
Rafał Baran, CEO Grey Group podsumowuje badania następująco: 
Siła WOŚP wynika z jej odjechanego charakteru. Orkiestra jest marką niesamowicie witalną, a połączenie idei ratowania życia z muzyką rockową przyciąga rzesze ludzi – pokazuje, że niesienie pomocy może być dobrą zabawą. WOŚP łączy się z działaniami mało konwencjonalnymi, angażuje ekscentrycznych artystów i osobowości. Przez to Orkiestra pokazuje Polakom, że także ci, którzy noszą dready, kolczyki w nosie, mają tatuaże 
i słuchają death metalu, mogą mieć dobre serce. W tą ideę wpisuje się Przystanek Woodstock, który, jak pokazują wyniki badania, jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych imprez muzycznych w Polsce, a rozmachem i konwencją przypomina legendarne koncerty Live Aid.
Co wyjątkowe - WOŚP opiera się na wolontariacie i odkrywa w Polakach chęć czynienia dobra zarówno u tych, którzy wspierają cel finansowo i u tych, dzięki którym to wszystko można zorganizować. Można powiedzieć, że istnieje coś takiego jak pokolenie WOŚP. Dzieci pierwszych wolontariuszy dziś same pomagają. Okazuje się, że WOŚP wychowała już całe pokolenie Polaków. To także pokazuje wyjątkowość Orkiestry na poziomie kulturowym – coroczne finały Orkiestry to w Polsce świecka tradycja.
 
Kuba Antoszewski, Millward Brown SMG/KRC uważa: 
 
Trudno dziś jednoznacznie określić czym jest Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Organizacją pozarządową, instytucją społeczną, zjawiskiem socjologicznym? Zapewne można na Orkiestrę patrzeć z wielu perspektyw. Niezależnie jednak od perspektywy można śmiało uznać, że jest to instytucja, która na stałe wpisała się z życie społeczne Polaków i historię ostatniego 20-lecia Rzeczpospolitej Polskiej. 

Orkiestrze, jak mało której instytucji w Polsce udało się zachęcić Polaków do niesienia pomocy potrzebującym, o czym świadczy fakt, że aż 89% spośród nas wsparło organizację finansowo w ciągu 20 lat jej istnienia. Konkretna pomoc, jaką niesie Orkiestra jest nie tylko duża wielkością kwot, jakie co roku zbiera na swoją działalność, ale również realnym zasięgiem społecznym, 14% Polaków zauważa, że skorzystało ze sprzętu lub programów medycznych finansowanych przez WOŚP.

Wreszcie swoiste wkomponowanie się Orkiestry w kulturę życia codziennego Polaków. Do języka codziennego weszły powiedzenia takie jak „Sie ma!”, „Gramy do końca świata i jeden dzień dłużej!” czy „Oj, będzie się działo!”.
 
 
(Anioł) 
POKAŻ PODOBNE
2020-06-17 16:56:22

Dziękujemy za 14 lat Programu Edukacyjnego „Ratujemy i Uczymy Ratować”

W roku szkolnym 2019/2020 wraz z rozdaniem świadectw kończymy realizację naszego Programu Edukacyjnego „Ratujemy i Uczymy Ratować”. W czasie 14 lat trafił on do blisko 96% placówek szkolnych i dotarł do prawie 3 milionów uczniów. Tym samym prawie 3 miliony młodych ratowników, dzięki nabytym umiejętnościom, potrafi zadbać o siebie i skutecznie pomagać innym, gdy znajdą się w sytuacji zagrażającej życiu lub zdrowiu.

2020-07-09 11:42:20

Ronda imienia Wielkiej Orkiestry Swiątecznej Pomocy

Czujemy się wyróżnieni, że po raz kolejny nazwa i wiążąca się z nią misja naszej organizacji stawała się częścią infrastruktury miejskiej i Waszego codziennego życia. Jak dotąd, w Polsce zostało odsłoniętych 25 miejsc związanych z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy. Dlatego, z dumą wspominamy, że w ostatnim czasie odsłoniliśmy kolejne dwa ronda imienia Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, pod koniec czerwca w Białej Podlaskiej i Warszawie.

2020-06-25 13:00:00

Perfumy „Pol’and’Rock” Music w drogeriach Sephora

Dziś w sklepach Sephora swoją premierę mają unikatowe Perfumy Music marki WOŚP. To orientalno – drzewne połączenie zapachów zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Cały zysk ze sprzedaży Sephora zdecydowała przekazać Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.

2020-07-09 11:45:43

Przekazaliśmy karetkę neonatologiczną do Szpitala w Szczecinie

10 lipca pod siedzibą Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy przekazaliśmy karetkę do Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej "Zdroje".

Zobacz też