Do 29. Finału WOŚP pozostało
102 dni
Finały

Finał WOŚP w sieci - wzrost ruchu aż o 50%!

2017-01-16 17:28:09

Podczas 25. Finału WOŚP zadeklarowano rekordową kwotę darowizn - ponad 62 milionów złotych! W tym roku darczyńcy jeszcze chętniej wspierali akcję przekazując darowizny online i biorąc udział w internetowych licytacjach. O sukcesie WOŚP zadecydowali więc nie tylko darczyńcy, ale też bezawaryjne działanie systemów informatycznych odpowiedzialnych m.in. za obsługę ruchu na stronie internetowej Fundacji WOŚP

Początkowo strona Fundacji działała w oparciu o własną infrastrukturę informatyczną, ale wraz ze wzrostem zainteresowania musiano ciągle ją rozbudowywać oraz dostosować do coraz nowszych systemów bezpieczeństwa. Aby wszystko działało wydajniej w 2012 r. WOŚP zdecydował się przejść do tzw. chmury, która z roku na rok zyskuje coraz większe grono użytkowników. Dzięki usługom cloud computingu od Atende – jednej z wiodących firm informatycznych w Polsce, cała infrastruktura, potrzebna do obsługi Finału, jest dostarczana w formie usługi, zaś czas potrzebny do jej uruchomienia skrócił się z kilku miesięcy do kilku dni, wliczając w to przeprowadzenie testów obciążeniowych, potwierdzających odpowiednią wydajność środowiska IT.

 

Jurek Owsiak i redakcja internetowa www.wosp.org.pl

 

Stronę WOŚP w dniu wczorajszego Finału odwiedziło w sumie 700 528 unikalnych użytkowników! Liczba odsłon wyniosła 2 668 134. Jak się okazało, w tym roku ponad połowa osób, bo ok. 55%, w tym celu z urządzeń mobilnych.

 

W wirtualnym wymiarze Orkiestra zagrała na całym świecie – internetowi darczyńcy pochodzili z 80 krajów! Najwięcej użytkowników pochodziło z Wielkiej Brytanii – ponad 40 000 osób, ponad 20 000 z Niemiec. Fani Orkiestry znaleźli się także w nawet w takich zakątkach świata jak Sri Lanka czy Bahrajn.  

W ciągu Finału infrastruktura cloud przygotowana na obsługę stron WOŚP obsłużyła ponad 130 mln zapytań (HIT), co dało średnio w szczycie 5000 zapytań na sekundę. To o ok. 50% więcej, niż w ubiegłym roku! Monitorowanych było ponad 1500 różnych parametrów infrastruktury, mających wpływ na dostępność serwisów WOŚP.

Firma Atende już 6. rok z rzędu pełniła rolę koordynatora prac IT związanych z Finałem WOŚP. Dostarczono w pełni zwirtualizowane środowisko serwerowe (chmurę hybrydową) oraz środowisko sieciowe, dzięki czemu organizatorzy nie musieli martwić się o zapewnienie infrastruktury do obsługi ogromnego ruchu internetowego. Odbyło się ponad 1200 rozmów z darczyńcami w oparciu o nowej generacji telefonię IP (Voice-over-IP).

(amm)

 

 

 

POKAŻ PODOBNE
2020-09-30 16:45:07

Dwa nowe wyjątkowe miejsca w Kołobrzegu nawiązujące do działalności Fundacji

Jurek Owsiak oraz prezydent Anna Mieczkowska 30 września symbolicznie otworzyli rondo Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w Kołobrzegu.

2020-08-05 10:51:47

Rekordowa oglądalność 26. Pol’and’Rock Festival online

W nocy z 2 na 3 sierpnia zakończyła się 26. edycja Pol’and’Rock Festival, czyli Najpiękniejsza Domówka Świata, która w całości transmitowana była w internecie. Znamy wyniki oglądalności.

2020-09-21 12:42:08

Rondo im. WOŚP w Gorzowie Wielkopolskim oficjalnie otwarte

W piątek 18 września otwarto oficjalne rondo im. Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w Gorzowie Wielkopolskim. Stało się tak dzięki inicjatywie części radnych, którzy w kwietniu tego roku przegłosowali uchwałę w tej sprawie.

2020-09-11 16:00:00

Pilotażowe szkolenie PP

Pandemia Sars-Cov-2 bardzo poważnie wpłynęła na nasze plany szkoleniowe oraz inne aktywności związane z Pokojowym Patrolem. Kilkanaście dni po zakończeniu lutowego szkolenia dla wolontariuszy podjęliśmy trudną decyzję o odwołaniu kolejnych spotkań w naszym Centrum Wolontariatu. Kilka tygodni po Najpiękniejszej Domówce Świata podjęliśmy decyzję o wznowieniu szkoleń dla wolontariuszy chcących działać jako Pokojowy Patrol.

Zobacz też