Podczas 29. Finału zebraliśmy:
210 813 830 PLN
Uczymy ratować

Naucz się pierwszej pomocy w metrze

2017-11-06 14:29:02

 

„Pierwsza Pomoc – to dziecinnie proste” pod takim hasłem 2 listopada ruszyła kampania promująca znajomość zasad pierwszej pomocy, zorganizowana przez Fundację Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy wraz z firmą Ströer.  Filmy i materiały edukacyjne będą wyświetlane przez kolejne 3 miesiące w warszawskim metrze.

 

W ramach Programu Edukacyjnego „Ratujemy i Uczymy Ratować” Fundacja WOŚP oraz firma Ströer zorganizowały kampanię popularyzującą wiedzę o udzielaniu pierwszej pomocy. „Pierwsza Pomoc to dziecinnie proste” - takim hasłem rozpocznie się każdy film wyświetlony w warszawskim metrze. Nagrania mają na celu edukację oraz zwiększenie świadomości na temat ratowania ludzkiego życia. Na filmach oprócz resuscytacji krążeniowo – oddechowej u osoby dorosłej, zostanie poruszona tematyka udzielania pomocy u dzieci w najczęściej spotykanych zdarzeniach. Będzie się można dowiedzieć między innymi jak zareagować w momencie połknięcia przez dziecko niebezpiecznej substancji, zadławienia ciałem obcym czy w końcu, co zrobić gdy dojdzie do nagłego zatrzymania krążenia.

 

Kampania to nie tylko filmy, to również popularne wśród pasażerów formaty - „słówka dnia”, czyli wyjaśnienie trudnych pojęć z zakresu pierwszej pomocy, oraz quiz. Całość stanowić będzie obszerne źródło wiedzy, co zrobić w sytuacji zagrożenia.

 

 

To nie pierwsze takie przedsięwzięcie prowadzona w środkach komunikacji miejskiej w Warszawie przez Fundację WOSP. Po raz pierwszy podobna akcja została przeprowadzona 2 lata temu w warszawskich tramwajach. Sam Program Edukacyjny „Ratujemy i Uczymy Ratować” realizowany jest od wielu lat przez Fundację przynosząc fantastyczne efekty w kształceniu uczniów klas 1-3 szkół podstawowych. 

 

Program Edukacyjny „Ratujemy i Uczymy Ratować” prowadzimy nieprzerwanie od 2006 roku. Oprócz szkoleń dla nauczycieli staramy się docierać z wiedzą o pierwszej pomocy do jak największej ilości osób. Stąd nasze akcje takie jak Konkurs Ratujemy i Uczymy Ratować, czy ogólnopolskie bicie rekordu w jednoczesnym prowadzeniu resuscytacji krążeniowo-oddechowej przez jak największą ilość osób, do którego w tym roku zgłosiło się aż 85 010 osób! Współpraca z firmą Ströer i możliwość edukowania Warszawiaków to dla nas kolejny krok w uświadomieniu wielu ludzi, że pierwsza pomoc jest dziecinnie prosta – tak o programie mówi   Małgorzata Bochniak, koordynator Programu

 

Współpraca z Fundacją Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to dla nas możliwość serwowania użytkownikom metra nie tylko ciekawych treści, ale też takich, których wartości nie da się wycenić, które mogą komuś uratować życie - tak całą akcję komentuje Andrzej Magdziak CEO Grupy Ströer w Polsce.

 

Dumy ze startującej kampanii nie kryje też Prezes Fundacji WOŚP, Jerzy Owsiak - Program Edukacyjny „Ratujemy i Uczymy Ratować” to nasza duma! Nasze szkolenia przeszło blisko 3 miliony dzieci, które już wielokrotnie udowodniły, że dzięki zdobytej wiedzy są w stanie uratować życie rodziców, sąsiadów czy kolegów. Z firmą Ströer współpracujemy od wielu lat, więc ich propozycję by razem edukować Warszawiaków w tym tak ważnym temacie przyjęliśmy z ogromną radością.

 

 

 

Na filmach pokazujemy m.in. jak ratować zadławione dziecko

POKAŻ PODOBNE
2021-03-11 15:35:03

Światowy Dzień Nerek

Z okazji Światowego Dnia Nerek przypominamy, co zrobiliśmy dla zwalczania chorób nerek najmłodszych. Dla dziecięcej nefrologii zagrały dwa Finały WOŚP, a w sumie dla nefrologii i urologii kupiliśmy 1 034 urządzenia za ponad 36,5 milionów złotych!

2021-03-11 10:09:02

Ponad 900 tysięcy złotych na walkę z cukrzycą!

Jednym z elementów Finału WOŚP była 15. edycja biegu „Policz się z cukrzycą”, który z uwagi na pandemię odbył się w całkiem nowej formule. Zaangażowanie blisko 16 tys. biegaczy przełożyło się na fenomenalny wynik – ponad 900 tysięcy złotych, które przeznaczone zostaną na zakup pomp insulinowych dla kobiet ciężarnych z cukrzycą.

2021-02-10 18:05:00

Perfumy LOVE od WOŚP na Walentynki

Na chwile przed 29. Finałem WOŚP do sprzedaży w Siemashop oraz w perfumerii internetowej Sephora.pl trafił drugi z linii limitowanych zapachów Pol’and’Rock - LOVE. Kwiatowo-drzewny zapach dedykowany jest zarówno kobietom, jak i mężczyznom. Zakup perfum wspiera działania statutowe Fundacji WOŚP.

2021-03-15 13:14:35

1% dla wysokich standardów leczenia dzieci

Przekaż 1% podatku na rzecz WOŚP! Każdy podatnik może przekazać Orkiestrze swój jeden procent podatku. W tym roku zbieramy dla zapewnienia wysokich standardów leczenia najmłodszych.

Zobacz też