Na rzecz 28. Finału zebraliśmy już:
222 157 PLN
Fundacja
Festiwal

WOŚP to najsilniejsza polska marka

2013-12-03 13:11:22
Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to najsilniejsza polska marka – wynika z najnowszej edycji  Brand Asset™ Valuator, największego na świecie badania kondycji marek.

- Przebadaliśmy ponad 1500 marek obecnych na polskim rynku. Ocenialiśmy je pod kątem wyróżnialności, adekwatności, a także szacunku do marki i wiedzy o niej – wyjaśnia Jacek Młynarski, BAV Consulting Director.

Marka WOŚP zajęła pierwsze miejsce w rankingu najsilniejszych polskich marek. Na miejscu drugim znalazła się marka Rafaello, na trzecim - Ptasie Mleczko. W rankingu TOP 50 znalazły się także tak rozpoznawalne marki jak TVN (8. miejsce), Coca-Cola (13. miejsce), Google (20. miejsce) czy Justyna Kowalczyk (30. miejsce). Co ciekawe - marka WOŚP osiągnęła bardzo wysokie rezultaty we wszystkich badanych kategoriach - zarówno pod względem wyróżnialności, adekwatności, szacunku jak i wiedzy. Jej wyniki pozwoliły przyznać marce WOŚP archetyp wojownika, co oznacza, że jej najsilniejsze cechy to m.in. marka zdrowa, wyjątkowa, z osiągnięciami, odpowiedzialna społecznie, najlepsza czy przyjazna.

Ogromnym zaskoczeniem była bardzo wysoka pozycja marki Przystanek Woodstock wśród ujętych po raz pierwszy w badaniu marek instytucji związanych z kulturą. Festiwal organizowany przez Wielką Orkiestrę zajął trzecią pozycję (na pierwszej pozycji znalazła się tutaj marka Polska, na drugiej - Muzeum Powstania Warszawskiego).
 

Zaprezentowane wyniki badania to dla nas ogromny sukces - nie ukrywa radości Jurek Owsiak, Prezes Zarządu WOŚP - Pozycja serduszka Orkiestry w tym rankingu jest efektem ogromnej pracy jaką włożyliśmy w postrzeganie Fundacji w ciągu minionych 22 lat. I jeśli dziś nasza marka jest silniejsza od dziesiątek komercyjnych marek, które kreowane są przez profesjonalne działania wizerunkowe przy wsparciu naprawdę niemałych środków finansowych, to jest to ogromny powód do dumy i mobilizacja do dalszej pracy.

Tegoroczna edycja organizowanego co trzy lata badania jest wspólnym przedsięwzięciem BAV Consulting, Young&Rubicam oraz Millward Brown. Badanie marek  BrandAsset®Valuator obecne jest na światowym rynku od 1993 r. i obecnie obejmuje swoim zasięgiem ponad 800 tys. respondentów i ponad 50 tys. marek w 51 państwach. Badaniem polskim objęto marki dóbr i usług z blisko 100 kategorii rynkowych, a także marki instytucji i postaci ze świata polityki, działalności społecznej, kultury i sportu. Badaniem objęto też marki wybranych krajów, miast, wydarzeń i walut.

Więcej informacji na temat samego badania, oraz szczegółowy raport na temat kondycji najsilniejszych marek w Polsce znajdą Państwo na stronie internetowej Young&Rubicam. 

(ajo)
POKAŻ PODOBNE
Zobacz też