FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Chcesz dokonać wpłaty na rzecz WOŚP, ale nie wiesz jak to zrobić? Jesteś we właściwym miejscu! Pokażemy Ci tutaj jak w prosty sposób wspomóc Orkiestrę, a także co zrobić, jeśli podczas dokonywania wpłaty popełnisz błąd.

Facebook
  • Jak założyć zbiórkę na rzecz WOŚP?

    Aby utworzyć zbiórkę pieniędzy dla WOŚP na Facebooku, kliknij tutaj i wykonaj następujące kroki:

    1. Kliknij "Zbierz pieniądze".
    2. Wybierz WOŚP na liście organizacji dla których możesz zorganizować zbiórkę.
    3. Wybierz kwotę, walutę i datę zakończenia zbiórki.
    4. Nazwij swoją zbiórkę i napisz dlaczego zbierasz pieniądze na rzecz WOŚP.
    5. Wybierz zdjęcie w tle i kliknij Utwórz.

    Brawo! Twoja zbiórka jest już gotowa - od tej pory twoi znajomi mogą wpłacać datki na rzecz WOŚP!

  • Jak założyć zbiórkę urodzinową?

    Jeśli zbliżają się Twoje urodziny, możesz także utworzyć urodzinową zbiórkę pieniędzy na rzecz WOŚP. Aby to zrobić, kliknij tutaj i wykonaj następujące kroki:

    1. Kliknij "Zbierz pieniądze".
    2. Wybierz WOŚP na liście organizacji dla których możesz zorganizować zbiórkę.
    3. Wybierz kwotę, walutę i datę zakończenia zbiórki.
    4. Nazwij swoją zbiórkę i napisz dlaczego zbierasz pieniądze na rzecz WOŚP.
    5. Wybierz zdjęcie w tle i kliknij Utwórz.

    Twoja zbiórka jest już gotowa - od tej pory Twoi znajomi mogą przekazywać urodzinowe datki na rzecz WOŚP!

  • Czy datki przekazywane przez Facebooka podlegają opłatom?

    Datki na rzecz organizacji dobroczynnych przekazywane za pośrednictwem systemu płatności na Facebooku nie podlegają opłatom.

  • W jaki sposób WOŚP otrzyma datki przekazane za pośrednictwem Facebooka?

    Jeśli utworzysz zbiórkę pieniędzy na rzecz WOŚP na Facebooku, otrzymamy Twoją darowiznę bezpośrednio od Facebooka. Wypłaty dokonywane są co dwa tygodnie za pośrednictwem automatycznego systemu rozrachunkowego.

  • Czy zebrane pieniądze na pewno trafią na konto WOŚP?

    Tak! Nie masz o co się martwić. Facebook co dwa tygodnie automatycznie przelewa wszystkie zebrane środki na konto WOŚP. Twoje pieniądze na pewno do nas trafią tym samym poprawiając warunki leczenia w polskich szpitalach! Dziękujemy, że grasz razem z nami!

  • Co jeśli nie uda mi się zebrać deklarowanej kwoty?

    Nawet jeśli zbierzesz tylko część z kwoty zadeklarowanej podczas tworzenia zbiórki, zebrane pieniądze zostaną przekazane na rzecz WOŚP. Pamiętaj, liczy się każdy, nawet najmniejszy datek!

  • Jak uzyskam potwierdzenie przekazania datku?

    Po przekazaniu datku otrzymasz potwierdzenie o tym, że Twoja wpłata miała charakter charytatywny i nie otrzymałeś(aś) w zamian żadnych towarów ani usług. Potwierdzenie zostanie wysłane bezpośrednio przez Facebooka, na podstawowy adres e-mail powiązany z Twoim profilem.

  • Co zrobić w przypadku pomyłki podczas wpłaty?

    Aby uzyskać pomoc w przypadku pomyłki podczas wpłaty kliknij tutaj i wykonaj następujące kroki:

    1. Kliknij "Darczyńca".
    2. Wybierz "Zwrot moich środków".
    3. Wybierz "Przypadkowe przekazanie datku".
    4. Z rozwijalnego menu wybierz zbiórkę, której dotyczy Twoje zgłoszenie.
    5. Opisz przyczynę Twojego zgłoszenia.
    6. Naciśnij "Wyślij".

    Po weryfikacji Twojego zgłoszenia otrzymasz zwrot przekazanych środków.

  • Co jeśli potrzebuje pomocy w innej sprawie?

    Aby uzyskać pomoc w sprawie datków na Facebooku kliknij tutaj i wypełnij formularz. Pamiętaj, że WOŚP jest jedynie beneficjentem, a nie organizatorem zbiórki. W przypadku wszelkich problemów kontaktuj się bezpośrednio z Facebookiem.

Wsparcie cykliczne
  • Jak ustawić wpłatę cykliczną na rzecz WOŚP?

    Dziękujemy, ze chcesz wspierać nas cały rok. Każda wpłata pomaga nam realizować cel Fundacji WOŚP. Aby ustawić cykliczną wpłatę na rzecz WOŚP kliknij tutaj i wykonaj następujące kroki:

    1. Wpisz kwotę, którą chcesz przekazać na rzecz WOŚP, lub skorzystaj z gotowych propozycji.
    2. Wypełnij formularz wpisując swoje imię i nazwisko oraz adres e-mail - potrzebujemy tych danych by przyjąć Twoją wpłatę.
    3. Kliknij przycisk "Dalej".
    4. Na podany adres został przesłany email weryfikacyjny. Sprawdź swoją skrzynkę pocztową.
    5. Potwierdź adres e-mail klikając w przesłany link.
    6. Naciśnij przycisk "Przekaż darowiznę z PayU".
    7. Wypełnij dane swojej karty i naciśnij przycisk "Zapłać i zapisz kartę".

    Wszystko gotowe, od teraz zadeklarowana kwota będzie co miesiąc przekazywana z Twojej karty na rzecz WOŚP.

  • Jak odwołać wpłatę cykliczną na rzecz WOŚP?

    Jeśli chcesz odwołać ustawioną wcześniej wpłatę cykliczną na rzecz WOŚP, skontaktuj się z nami pod adresem [email protected]. Pamiętaj, że przetworzenie Twojej prośby może zająć nam kilka dni. Jeśli chcesz anulować polecenie wpłaty ze swojej karty, prosimy skontaktuj się z nami z odpowiednim wyprzedzeniem.

Wsparcie z za granicy
  • Jak mogę wesprzeć WOŚP z zagranicy?

    Jeśli mieszkasz za granicą, możesz wesprzeć WOŚP na dwa sposoby:

    1. Przekazując darowiznę z PayU, za pomocą karty płatniczej.
    2. Dokonując wpłaty bezpośrednio na rachunek bankowy WOŚP w mBanku
      • Numer konta: BREXPLPWMBK PL 14 1140 1010 0000 5244 4400 1007
      • BIC/SWIFT: BREXPLPWMBK
      • IBAN: PL
      • SORT CODE: 1140200
      • Nazwa i adres banku odbiorcy przelewu: mBank S.A. FORMERLY BRE BANK S.A. (RETAIL BANKING) Lodz, skrytka pocztowa 2108, 90-959 Łódź 2
      • Nazwa i adres odbiorcy przelewu: Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, ul. Dominikańska 19C, 02-738 Warszawa
  • Jak przekazać darowiznę z PayU za pomocą karty płatniczej?

    Aby przekazać darowiznę z PayU za pomocą karty płatniczej, kliknij tutaj i wykonaj następujące kroki:

    1. Wpisz kwotę, którą chcesz przekazać na rzecz WOŚP, lub skorzystaj z gotowych propozycji.
    2. Wpisz swoje imię.
    3. Wybierz opcję płatności "PayU Konto".
    4. Naciśnij przycisk "Przekaż darowiznę z PayU".
    5. Po przekierowaniu na stronę PayU wybierz opcję płatności "Karta debetowa lub kredytowa".
    6. Po lewej stronie ekranu pojawi się możliwość zmiany waluty płatności. Jeśli chcesz skorzystać z waluty swojej karty użyj opcji "Zmień walutę".
    7. Wypełnij dane swojej karty i naciśnij przycisk "Zapłać".

    Gotowe! Twoja płatność zostanie przekazana na rzecz WOŚP!

  • Jak zmienić walutę karty przekazując darowiznę z PayU?

    Aby przekazać darowiznę z PayU za pomocą karty płatniczej w innej walucie niż PLN, kliknij tutaj i wykonaj następujące kroki:

    1. Wpisz kwotę, którą chcesz przekazać na rzecz WOŚP, lub skorzystaj z gotowych propozycji - na tym etapie musisz zadeklarować kwotę w złotówkach.
    2. Wpisz swoje imię.
    3. Wybierz opcję płatności "PayU Konto".
    4. Naciśnij przycisk "Przekaż darowiznę z PayU".
    5. Po przekierowaniu na stronę PayU wybierz opcję płatności "Karta debetowa lub kredytowa".
    6. Po lewej stronie ekranu pojawi się możliwość zmiany waluty płatności. Naciśnij "Zmień walutę".
    7. Wybierz jedną z siedmiu walut udostępnionych przez PayU. Możesz dokonać płatności w:
      • EUR (strefa Euro)
      • GBP (Wielka Brytania)
      • DKK (Dania)
      • USD (Stany Zjednoczone)
      • SEK (Szwecja)
      • NOK (Norwegia)
      • PLN (Polska)
    8. Wypełnij dane swojej karty i naciśnij przycisk "Zapłać".

    Gotowe! Płatność w wybranej walucie zostanie przekazana na rzecz WOŚP!

Aukcje
  • Czy mogę przeprowadzić aukcję na Facebooku?

    Niestety nie ma takiej możliwości. Jako Fundacja WOŚP robimy wszystko, by nasze działania były w pełni transparentne. Aukcje przeprowadzane poza oficjalną platformą - aukcje.wosp.org.pl, nie dają nam takiej gwarancji. Fundacja nie ma kontroli nad aukcjami i płatnościami. Nie może także zapewnić zwrotu pieniędzy, w razie ewentualnej nieudanej aukcje, a sami użytkownicy nie są weryfikowani. Nie ma także gwarancji, że pieniądze z aukcji zostaną przekazane na rzecz WOŚP.

  • Jak zweryfikować swoje konto nie mając polskiej karty kredytowej?

    Jeśli w trakcie aktywacji Twój bank nie znajduje się na liście, na stronie aktywacji wybierz opcję Przelew z innego banku. Może to być również konto zagraniczne. Twoje dane na rachunku bankowym powinny być takie same, jak te podane podczas rejestracji na Allegro. Następnie skopiuj dane do przelewu, które się pojawią i zaloguj się na stronie swojego banku. Wpłać 1,01 zł na wskazany przez nas numer rachunku. Przelaną kwotę Allegro zwróci Ci w całości. Wpłatę możesz zrealizować jedynie online. Nie możesz aktywować konta przez wpłatę na poczcie czy w placówce Twojego banku.

  • W jaki sposób mogę zapłacić, jeśli nie mam konta w polskim banku?

    Aukcje możesz opłacić w tradycyjny sposób za pomocą opcji „płacę” przy każdej zakupionej aukcji. Serwis przekieruje Cię na stronę PayU. Wybierz „płacę bez logowania” a w następnym kroku wybierz przelew tradycyjny. Następnie dokonaj przelewu bankowego. Możesz także skorzystać z płatności za pomocą karty kredytowej lub debetowej.

  • Czy mogę opisać aukcję w innych językach?

    Tak. Wystarczy napisać opis w języku obcym i umieścić go pod polską wersją. Na początku aukcji warto zaznaczyć, że opis w języku obcym znajduje się poniżej.

  • W jaki sposób mogę przeglądać portal w języku angielskim?

    Przewiń stronę do samego końca i naciśnij ENGLISH aby zmienić język strony na angielski.

eSkarbonka
  • Czym jest eSkarbonka?

    eSkarbonka to wirtualna puszka iWolontariusza. Żeby ją założyć możesz być wolontariuszem zarejestrowanym w danym sztabie, ale nie musisz. eSkarbonkę może założyć każdy! Jeśli jesteś osobą pełnoletnią, możesz to zrobić samodzielnie. Jeśli jesteś osobą niepełnoletnią - potrzebujesz pomocy i zgody opiekuna.

  • Kto może założyć eSkarbonkę?

    eSkarbonkę może założyć każdy! Jeśli jesteś wolontariuszem zarejestrowanym w Sztabie, możesz zalogować się na swój profil iWolontariusza i tam uruchomić eSkarbonkę. To bardzo proste!

    Jeśli nie jesteś wolontariuszem zarejestrowanym w Sztabie, a chciałbyś zbierać do internetowej puszki i masz ukończone 18 lat, wejdź na stronę iWolontariusz i załóż konto, klikając w przycisk “zostań iWolontariuszem i załóż eSkarbonkę”. Wtedy będziesz mógł zbierać online i automatycznie zostaniesz przypisany do wirtualnego Sztabu eSkarbonki.

    Jeśli nie jesteś wolontariuszem zarejestrowanym w Sztabie, a chciałbyś zbierać do internetowej puszki i nie masz ukończonych 18 lat, poproś o pomoc osobę dorosłą. W procesie rejestracji Twoi rodzice lub opiekunowie muszą podać swoje dane, a następnie zatwierdzić Twoją eSkarbonkę poprzez swojego maila. Jeśli będziecie mieć jakieś pytania - piszcie na adres: [email protected] - pomożemy!

  • Jak mogę uruchomić eSkarbonkę?

    Jeśli jesteś wolontariuszem przypisanym do konkretnego Sztabu, wejdź w swój profil w serwisie iWolontariusz i kliknij “Uruchom eSkarbonkę”. Tak, to takie proste! 

    Jeśli nie jesteś wolontariuszem przypisanym do konkretnego Sztabu, a masz skończone 18 lat, załóż swój profil na platformie iWolontariusz, klikając “zostań iWolontariuszem i załóż eSkarbonkę”.

    Jeśli nie jesteś wolontariuszem zarejestrowanym w Sztabie, a chciałbyś zbierać do internetowej puszki i nie masz ukończonych 18 lat, poproś o pomoc osobę dorosłą. W procesie rejestracji Twoi rodzice lub opiekunowie muszą podać swoje dane, a następnie zatwierdzić Twoją eSkarbonkę poprzez swojego maila. Jeśli będziecie mieć jakieś pytania - piszcie na adres: [email protected] - pomożemy!

  • Jak poznam czy moja eSkarbonka jest aktywna?

    Po uruchomieniu eSkarbonki otrzymasz link do własnej eSkarbonki a na Twoim koncie w iWolontariuszu, zobaczysz podsumowanie Twojej internetowej zbiórki.

  • Jak działa eSkarbonka?

    Zachęcaj znajomych do przekazywania wpłat na Twoją eSkarbonkę lub eSkarbonkę Twojego Sztabu. Indywidualny link do eSkarbonki można udostępniać w mediach społecznościowych, wysyłać mailem, umieścić na stronie internetowej lub prowadzonym przez siebie blogu. Niech jak najwięcej osób dowie się o Twojej zbiórce - bo pomaganie jest dziecinnie proste!

  • Kiedy mogę kwestować eSkarbonką?

    eSkarbonka będzie aktywna od połowy grudnia do godziny 23:59 13 stycznia 2019 roku.

  • Jak rozliczyć eSkarbonkę?

    Na zakończenie dnia Finału, dokładnie o godzinie 23:59 eSkarbonka zostanie wyłączona, a zebrana kwota zostanie przekazana automatycznie na konto Fundacji. Będziesz mógł ją sprawdzić wchodząc na swoją eSkarbonkę lub sprawdzając wynik w Bazie Wolontariuszy.

    Wynik z Twojej eSkarbonki nie sumuje się z wynikiem zebranym do tekturowej puszki kwestarskiej. 

    Jeśli będziecie mieć jakieś pytania - piszcie na adres: [email protected] - pomożemy!

  • Czy kwota zebrana do eSkarbonki zostanie dopisana do mojego rozliczenia?

    Kwota zebrana do eSkarbonki nie zostanie dopisana do Twojego rozliczenia. Suma wszystkich eSkarbonek będzie wyświetlała się na stronie eskarbonka.wosp.org.pl

  • Jak mam się zarejestrować, by założyć eSkarbonkę?
    • Jestem pełnoletnim wolontariuszem, który rejestrował się tradycyjnie, w Sztabie.

    Załóż konto na stronie iwolontariusz.wosp.org.pl używając przycisku „zarejestruj się”. Tam podaj swoje dane (takie same, jakie podałeś na zgłoszeniu papierowym, czyli imię nazwisko, adres e-mail i numer PESEL). Nasz system znajdzie Cię w bazie. Jeśli wszystkie dane będą się zgadzać - konto zostanie założone od razu. Jeśli nie (bo np. nie będzie zgadzał się adres e-mail lub numer PESEL) - prosimy o kontakt [email protected]. Będziemy działać indywidualnie.

     

    • Jestem pełnoletnim wolontariuszem, który rejestrował się online.

    Zaloguj się (formularz logowania) na stronie iwolontariusz.wosp.org.pl używając dokładnie takich samych danych, których użyłeś kiedy zapisywałeś się jako wolontariusz. 

     

    • Nie jestem zarejestrowany w sztabie, ale chcę założyć eSkarbonkę i mam ukończone 18 lat.

    Jeśli nie jesteś wolontariuszem zarejestrowanym w Sztabie, a chciałbyś zbierać do internetowej puszki i masz ukończone 18 lat, wejdź na stronę iWolontariusz i załóż konto, klikając w przycisk “zostań iWolontariuszem i załóż eSkarbonkę”. Wtedy będziesz mógł zbierać online i automatycznie zostaniesz przypisany do wirtualnego Sztabu eSkarbonki.

     

    • Nie jestem zarejestrowany w sztabie, ale chcę założyć eSkarbonkę i jestem osobą niepełnoletnią.

    Jeśli nie jesteś wolontariuszem zarejestrowanym w Sztabie, a chciałbyś zbierać do internetowej puszki i nie masz ukończonych 18 lat, poproś o pomoc osobę dorosłą. W procesie rejestracji Twoi rodzice lub opiekunowie muszą podać swoje dane, a następnie zatwierdzić Twoją eSkarbonkę poprzez swojego maila. Jeśli będziecie mieć jakieś pytania - piszcie na adres: [email protected] - pomożemy!

  • Czy mój Sztab może założyć eSkarbonkę?

    Oczywiście, każdy Sztab może zbierać także online. Dzięki temu Sztab może zgłosić propozycję bezcennej niespodzianki.

  • Co jeśli mój Sztab nie ma eSkarbonki?

    Może być taka sytuacja. W tym wypadku możesz zgłosić się do Szefa Sztabu i poprosić o założenie eSkarbonki. Jeśli w tym roku się to nie uda - o nic się nie martw, spróbujecie na następnym Finale! A jeśli masz ochotę - załóż swoją eSkarbonkę lub dorzuć się do eSkarbonki innego wolontariusza.

  • Jestem opiekunem niepełnoletnich wolontariuszy, czy mogę założyć dla nich eSkarbonkę?

    Tak. W imieniu osoby niepełnoletniej od 16 roku życia eSkarbonkę może założyć opiekun iWolontariusza, który zarejestruje się w bazie iWolontariusz.

Zobacz też