Kto nie zna Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy? To wbrew pozorom trudne pytanie, bo aż 97% Polaków zna WOŚP chociażby ze słyszenia. Tak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez Kantar Millward Brown.
Orkiestra pochwalić się może nie tylko rozpoznawalną marką, ale też zaufaniem społecznym. 80% ankietowanych wie, że powierzone Fundacji pieniądze wykorzystywane są w sposób rzetelny i odpowiedzialny. A 2/3 osób zdaje sobie sprawę, że praca trwa przez cały rok. Jej zwieńczeniem jest właśnie Finał, ale efekty widać też m.in. przy takich projektach jak szkolenia z pierwszej pomocy, z którymi Orkiestrę kojarzy 42% pytanych.
Prócz tego co trzecia osoba wie, że WOŚP to też Narodowy Program Wczesnej Diagnostyki Onkologicznej Dzieci, Program Leczenia Dzieci Osobistymi Pompami Insulinowymi, Program Powszechny Przesiewowych Badań Słuchu u Noworodków, czy Program Leczenia i Zapobiegania Retinopatii Wcześniaków.
2/3 pytanych osób wie, że Orkiestra gra cały rok. Od zakończenia 25. Finału WOŚP minęło zaledwie półtora tygodnia, a my cały czas zbieramy rozliczenia od wszystkich finałowych sztabów, wystawiamy i wysyłamy kolejne przedmioty na orkiestrowe licytacje na portalu aukcje.wosp.org.pl, zbieramy prośby od szpitali dotyczące sprzętu medyczny, który zakupimy ze środków zebranych podczas Finału WOŚP, przygotowujemy się do 23. Przystanku Woodstock oraz organizujemy kolejny sezon szkoleń Pokojowego Patrolu. A to tylko kilka z naszych najważniejszych działań!
Badanie zostało wykonane przez Kantar Millward Brown na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie w grudniu 2016 roku.
(amm)