Do 29. Finału WOŚP pozostało
103 dni
FAQ

Najczęściej pojawiające się pytania

Szkolenie Pokojowego Patrolu
  • Czym są szkolenia Pokojowego Patrolu?

    Szkolenia PP są treningiem pracy zespołowej połączonym ze zdobywaniem cennych umiejętności m.in. z zakresu Pierwszej Pomocy.

  • Co będziemy robić podczas szkolenia?

    Celem szkolenia jest przygotowanie jego uczestników do współpracy podczas wydarzeń organizowanych przez Fundację WOŚP. W jego trakcie integrujemy uczestników, tak aby wspólne działania były czymś naturalnym. Osiągniemy to razem realizując zajęcia integracyjno-survivalowe oraz uczestnicząc w treningu pracy w grupie, który jednocześnie kształtuje postawy lidera.

    Szkolenie obejmuje kurs udzielania pierwszej pomocy wg wytycznych American Heart Association oraz w szkolenie z zakresu organizacji i bezpieczeństwa imprez masowych.

  • Czy udział w szkoleniu zostanie potwierdzony certyfikatem?

    Tak, każdy z uczestników szkolenia otrzymuje trzy certyfikaty – każdy z nich potwierdza zdobycie wiedzy i umiejętności z określonego zakresu.

  • Gdzie odbywają się szkolenia Pokojowego Patrolu?

    Szkolenia Pokojowego Patrolu prowadzimy w Centrum Wolontariatu Fundacji WOŚP zlokalizowanym w miejscowości Szadowo-Młyn k. Kwidzyna (woj. pomorskie). Aby ułatwić uczestnikom dotarcie na miejsce, każde szkolenie rozpoczynamy w Malborku, do którego dojazd np. pociągiem jest zdecydowanie łatwiejszy. Osoby, zamierzające dotrzeć na szkolenie samochodem zapraszamy bezpośrednio do naszego Ośrodka. Szczegółowe informacje są wysyłane do osób, które zostaną zakwalifikowane do udziału w szkoleniu.

  • Kiedy rozpoczyna się i kończy szkolenie?

    Szkolenia są prowadzone w systemie weekendowym – rozpoczynamy w piątkowy poranek, a kończymy w niedzielę ok. godz. 12:00. Informację o terminie najbliższego szkolenia znajdziesz na stronie https://www.wosp.org.pl/pokojowy-patrol/szkolenia/terminy-szkolen

  • Jakich formalności należy dokonać przed przyjazdem na szkolenie?

    Pierwszym krokiem jest rejestracja na stronie https://patrol.wosp.org.pl – wypełniając prosty formularz przekazujesz nam najważniejsze informacje tj. dane osobowe, rodzaj wyżywienia, rozmiar koszulki itp.

    Wszystkie ww. dane są wykorzystywane w celu organizacji szkolenia oraz udziału wolontariuszy w późniejszych wydarzeniach organizowanych przez Fundację WOŚP, która jest administratorem danych w rozumieniu Ustawy o Ochronie Danych Osobowych.

  • Jaki jest koszt szkolenia?

    Koszt szkolenia wynosi około 750 zł i pokrywa go Fundacja WOŚP ze środków zarezerwowanych na realizację Programu Nauki Udzielania Pierwszej Pomocy oraz z darowizn przekazanych przez uczestników szkoleń.  Uczestnicy proszeni są o przekazanie darowizny na organizację szkoleń PP – jej zwyczajowa kwota to 100 zł.

  • Czy na szkoleniu będzie zapewnione wyżywienie?

    Tak, uczestnikom szkolenia zapewniamy pełne wyżywienie (śniadanie, obiad, kolacja), które jest dostępne również w wersji wegetariańskiej.

  • Gdzie będziemy nocować?

    Nocleg dla uczestników szkolenia zapewniamy na terenie naszego Ośrodka – w jednym z dwóch budynków, w pokojach 2 lub 3 osobowych. W miesiącach letnich rozważamy możliwość zapewnienia noclegu w namiotach, przywożonych przez uczestników i rozbijanych na naszym terenie.

  • Co trzeba zabrać na szkolenie?

    Plan naszego spotkania przewiduje spędzenie przynajmniej połowy czasu na dworze, dlatego bardzo ważne jest zabranie odzieży dostosowanej do warunków atmosferycznych. Przydatne są wygodne buty „na zewnątrz” oraz obuwie do budynku. Szczegółowe wskazówki dla uczestników przekazujemy w wiadomościach e-mail poprzedzających przyjazd na szkolenie.

  • Czy trzeba zabrać ze sobą jakieś dokumenty?

    Tak, konieczne jest zabranie dokumentu tożsamości, najlepiej aby był to dowód osobisty.

  • W co spakować się na szkolenie?

    Najlepszą opcją jest plecak, do którego można spakować wszystko co niezbędne. Warto odpowiednio pogrupować ekwipunek wg. pilności potrzeb. Dzięki temu w razie potrzeby będzie możliwość szybkiego wyboru niezbędnych przedmiotów, a pozostawienia tych które się nie przydadzą.

    Przyjazd na szkolenie z walizką lub torbą podróżną nie jest najlepszym rozwiązaniem. Odradzamy je ponieważ w czasie zajęć terenowych niewygodny bagaż będzie sporym utrudnieniem. Na naszych szkoleniach obowiązuje zasada, że wszystko co przywozisz ze sobą - jest przy Tobie cały czas, więc właściwe spakowanie jest bardzo ważne.

  • Do czego zobowiązuje mnie udział w szkoleniu?

    Podstawowym warunkiem uczestnictwa w naszych szkoleniach jest aktywne uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych przez Fundację WOŚP (Pol’and’Rock Festival, Finał WOŚP itp.). Szczegółowe informacje o wydarzeniach znajdziesz w sekcjach Festiwal i Finał.

  • W jaki sposób pandemia Sars-Cov-2 wpłynęła na organizację szkoleń Pokojowego Patrolu?

    W związku z pandemią koronawirusa zdecydowaliśmy się na zawieszenie działalności szkoleniowego w okresie od marca do września 2020 r. Po zakończeniu działań związanych z Najpiękniejszą Domówką Świata wracamy do prowadzenia szkoleń w naszym Centrum Wolontariatu. Liczba uczestników będzie mniejsza, a przebieg naszych spotkań zostanie dostosowany do wymogów sanitarnych gwarantujących bezpieczeństwo naszym gościom.

Finał WOŚP
  • Czy Pokojowy Patrol uczestniczy w Finale WOŚP?

    Tak, tradycyjnie kilkuset wolontariuszy zapraszamy do pomocy w naszych działaniach w Warszawie, a Ci którzy nie przyjadą do nas bardzo często organizują finałowe wydarzenia w ramach lokalnych społeczności.

  • Jakie są zadania Pokojowego Patrolu ?

    Wolontariusze działający w Warszawie pomagają nam w organizacji koncertu, transmisji telewizyjnej i internetowej oraz Biegu Policz się z Cukrzycą. Pokojowy Patrol jest wszędzie tam gdzie jest potrzebny i podobnie jak w czasie Pol’and’Rock Festival – pomaga uczestnikom i dba ich bezpieczeństwo.

  • Na czym polega zabezpieczenie Biegu Policz się z Cukrzycą?

    Wolontariusze PP wykonują kompleksową obsługę zawodników. Kilku wolontariuszy zajmuje się dystrybucją pakietów startowych na wiele dni przed Finałem. W dniu startu nasza ekipa prowadzi Biuro Zawodów oraz Depozyt. Kilkanaście grup PP zabezpiecza trasę biegu, a kilkunastu wolontariuszy zajmuje się dekoracją uczestników przekraczających linię mety.

  • Jak wygląda organizacja pracy Pokojowego Patrolu?

    Kilkuset osobowa ekipa dzieli się na mniejsze grupy „stałe” i „lotne”. Zadania grup „stałych” to m.in. współpraca z mediami i organizacja konferencji prasowych, koordynacja publiczności w studiu czy obsługa zespołów występujących na finałowej scenie. Praca grup „lotnych”  jest koordynowana przez Zintegrowane Centrum Dowodzenia i odbywa się na terenie całego finałowego miasteczka.

  • Kiedy Pokojowego Patrolu zaczyna swoje działanie?

    Wybrane finałowe aktywności odbywają się przez cały weekend i właśnie dlatego część Patrolowców rozpoczyna swoją pracę już w piątek po południu lub sobotę rano. Pozostali pojawiają się na miejscu w sobotę po południu, aby rozpocząć swoją pracę kolejnego dnia wcześnie rano.

  • Kiedy kończy się praca Pokojowego Patrolu?

    Działania kończymy po zakończeniu transmisji telewizyjnej i spakowaniu części wyposażenia znajdującego się w studiu czyli tuż po północy. Zanim się pożegnamy robimy tradycyjną fotkę, częstujemy się tortem i przybijamy piątkę.

  • Co Fundacja zapewnia Patrolowcom, który pomagają w organizacji Finału w Warszawie?

    Wolontariusze biorący udział w organizacji Finału w Warszawie mają zapewnione nocleg i wyżywienie. Każdy z nich jest objęty ubezpieczeniem NNW. Dzięki uprzejmości naszych partnerów korzystamy nieodpłatnie z przejazdów do / z Warszawy oraz z komunikacji miejskiej na terenie Stolicy.

  • Czy Pokojowy Patrol realizuje zabezpieczenie medyczne Finału WOŚP?

    Tak, w zależności od potrzeb jedna lub dwie grupy stałe to Medyczny Patrol czyli wolontariusze realizujący zabezpieczenie medyczne naszego wydarzenia. Dysponują odpowiednim doświadczeniem i wyposażeniem, które powala im na wykonywanie tych zadań. Finałowa ekipa MP jest mniejsza od tej działającej na Festiwalu – trafiają do niej najbardziej doświadczeni członkowie naszego zespołu.

Pol'and'Rock Festival
  • Czy Pokojowy Patrol uczestniczy w Pol’and’Rock Festival?

    Tak – jest to jedna z ważniejszych aktywności wolontariuszy PP. Dzięki nim nasz Festiwal należy do najlepiej zabezpieczonych imprez masowych w Polsce.

  • Ilu wolontariuszy wspiera organizację Pol’and’Rock Festival?

    Dokładna wielkość ekipy PP jest ustalana przed każdą z edycji Festiwalu. Zazwyczaj jest to nieco ponad 1300 osób.

  • Jak wygląda organizacja pracy PP w czasie Pol'and'Rock Festival?

    Ekipa naszych wolontariuszy dzieli się na kilkadziesiąt grup liczących około dwudziestu osób każda. Wśród nich wyróżniamy grupy „stałe” i „lotne”.

    Zadania grup „stałych” to m.in. zabezpieczenie medyczne, współpraca z mediami i organizacja konferencji prasowych czy obsługa zespołów występujących na Festiwalu. Grupy „lotne” mają zróżnicowane zadania, które są uzależnione od  bieżących potrzeb – ich praca koordynowana przez Zintegrowane Centrum Dowodzenia. Wszystkie grupy pracują w systemie zmianowym – dzięki temu uczestnicy Festiwalu mogą na nas liczyć przez cały czas.

  • Czym zajmuje się Pokojowy Patrol na Pol'and'Rock Festival?

    Wolontariusze PP czuwają nad bezpieczeństwem uczestników Festiwalu, a także  służą im radą i pomocą jeśli jest ona potrzebna. Przez cały czas dbają o przestrzeganie regulaminu imprezy i są w blisko publiczności. Dzięki nim wszystkie służby są bardzo dobrze zorientowane w sytuacji – Patrolowcy są oczami i uszami organizatora.

    Zadania PP obejmują również pomoc artystom, obsługę zaplecza scen i Akademii Sztuk Przepięknych, a także zabezpieczanie dróg i bram wjazdowych – szczególnie w czasie przyjazdu i wyjazdu występujących zespołów.

    Zdarzają się momenty gdy pracy jest bardzo dużo, ale dzięki dobrej koordynacji działań radzimy sobie w takich kulminacyjnych momentach.

  • Ile czasu trwa praca PP w czasie Pol'and'Rock Festival?

    Główna część ekipy wolontariuszy zjawia się na miejscu działań w poniedziałek poprzedzający festiwalowy weekend. Wybrane grupy zaczynają pracę kilka dni wcześniej. Praca wolontariuszy trwa jeden dzień dłużej niż Festiwal – po jego zakończeniu zajmujemy się pakowaniem sprzętu oraz sprzątaniem terenu. Gdy praca zostaje ukończona spotykamy się na pożegnalnym ognisku, a następnego dnia rozjeżdżamy się do domów.

  • Jak rozpoznać wolontariusza PP?

    Patrolowcy są dobrze widoczni wśród publiczności. Każdy z nich nosi charakterystyczną czerwoną koszulkę z wyraźnym napisem Pokojowy Patrol. Kilkudziesięciu z nich nosi koszulki w kolorze żółtym – są to liderzy poszczególnych grup. Wszyscy wolontariusze oprócz wspomnianych koszulek noszą identyfikatory uprawniające ich do wstępu na teren organizatora.

  • Gdzie nocuje Pokojowy Patrol na Pol'and'Rock Festival?

    Miejscem noclegu i tygodniowego biwaku Pokojowego Patrolu są dwa ogrodzone i pilnowane przez ochronę pola namiotowe - nazywane zwyczajowo Oaza i Grabik. W pobliżu każdego z pól zapewniamy dostęp do kontenerów prysznicowych oraz toalet, mamy również punkt w którym jest dostępna kawa i herbata.

    Wstęp na pola namiotowe ma bardzo ograniczone grono osób. Pokojowy Patrol może wejść na jego teren na podstawie swojego identyfikatora oraz koszulki. W ten sposób dbamy o wspólne bezpieczeństwo oraz zapewniamy sobie prywatność.

  • Czy wolontariusze mają zapewnione wyżywienie w trakcie Pol’and’Rock Festival?

    Tak, Patrolowcy mają zapewnione pełne wyżywienie oraz napoje (zimne i gorące). Posiłki są wydawane w kantynie na zapleczu Dużej Sceny. Dostępne są dwa warianty wyżywienia – porcje tradycyjne oraz wegetariańskie.

  • Co wolontariusze muszą zabrać ze sobą wybierając się na Pol’and’Rock Festival?

    Podstawą jest dobrze dobrana odzież – powinna być dostosowana do warunków pogodowych. Doświadczenie uczy, że w ciągu tygodnia możemy mieć do czynienia zarówno z ulewnymi deszczami, bardzo niskimi temperaturami (szczególnie w nocy), jak i upałami, które pojawiają się nagle np. po burzy. Dobrym rozwiązaniem jest zabranie odzieży letniej oraz jesiennej. Pierwsza daje komfort pracy, a jednocześnie będzie chronić przed nadmiernym słońcem, a druga zapewni ciepło podczas pracy w nocy. Równie ważne są wygodne buty – konieczne pełne, które zapewniają bezpieczne poruszanie się z nierównym terenie. Lżejsze obuwie np. klapki przydadzą się w czasie wolnym. Dodatkowo zalecamy stosowanie nakrycia głowy oraz kremu z filtrem UV.

    Większość wyposażenia technicznego zostanie zapewniona przez Fundację, jednak takie przedmioty jak namiot, karimata, śpiwór, latarka czy kubek termiczny każdy z wolontariuszy musi zapewnić sobie we własnym zakresie.

  • Jak dołączyć do festiwalowego wolontariatu?

    Rekrutacja trwa cały czas – w naszym Centrum Wolontariatu prowadzimy szkolenia dla wolontariuszy. Ukończenie takiego szkolenia jest konieczne do tego, aby działać jako PP w czasie Pol’and’Rock Festival oraz innych wydarzeń.

    Pamiętaj, aby przejść szkolenie nie potrzebujesz specjalnych umiejętności. Wystarczy sprawność fizyczna. Ważne jest abyś umiał/a działać w grupie. To jest dla nas najważniejsze. Liczą się chęci, zacięcie i pozytywne nastawienie. Więcej informacji znajdziesz na stronie http://pokojowypatrol.pl

  • Jak można dołączyć do grup PP odpowiedzialnych za zabezpieczenie medyczne Festiwalu?

    Medyczny Patrol (MP) to część naszego wolontariatu specjalizująca się w zabezpieczeniu medycznym Pol'and'Rock Festival. Ekipa ta składa się z lekarzy, ratowników medycznych, pielęgniarek, a czasem z osób, które posiadają ukończony Kurs Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy. Bardzo ważnym warunkiem jaki muszą spełnić zgłaszający się do MP jest posiadanie minimum jednorocznego doświadczenia w wolontariacie (niemedycznym) podczas naszego Festiwalu.

    Więcej informacji na temat naboru do Medycznego Patrolu na Pol'and'Rock Festival publikujemy na stronie: www.wosp.org.pl/pokojowy-patrol/medyczny-patrol.

  • W jaki sposób pandemia Sars-Cov-2 wpłynęła na organizację Pol’and’Rock Festival?

    W związku z pandemią koronawirusa Fundacja WOŚP zdecydowała o zmianie formuły 26. Pol’and’Rock Festival. Na przełomie lipca i sierpnia zorganizowaliśmy Najpiękniejszą Domówkę Świata. Była to trzydniowa transmisja internetowa, w czasie której na festiwalowej scenie zbudowanej w studio wystąpiło ponad 30 zespołów. Zgodnie z tradycją stworzyliśmy strefę ASP do której zostali zaproszeni znakomici goście. Transmisja cieszyła się ogromna popularnością. W organizacji tego projektu pomagała 250 osobowa ekipa Pokojowego Patrolu.

Zobacz też