W ciągu 29 lat WOŚP kupiła
66 150 urządzeń medycznych
Częste pytania

Najczęściej zadawane pytania

Chcesz dokonać wpłaty na rzecz WOŚP, ale nie wiesz jak to zrobić? Jesteś we właściwym miejscu! Pokażemy Ci tutaj jak w prosty sposób wspomóc Orkiestrę, a także co zrobić, jeśli podczas dokonywania wpłaty popełnisz błąd.

FACEBOOK
  • Jak założyć zbiórkę na rzecz WOŚP?

    Aby utworzyć zbiórkę pieniędzy dla WOŚP na Facebooku, kliknij tutaj i wykonaj następujące kroki:

    1. Kliknij "Zbierz pieniądze".
    2. Wybierz WOŚP na liście organizacji dla których możesz zorganizować zbiórkę.
    3. Wybierz kwotę, walutę i datę zakończenia zbiórki.
    4. Nazwij swoją zbiórkę i napisz dlaczego zbierasz pieniądze na rzecz WOŚP.
    5. Wybierz zdjęcie w tle i kliknij Utwórz.

    Brawo! Twoja zbiórka jest już gotowa - od tej pory twoi znajomi mogą wpłacać datki na rzecz WOŚP!

  • Jak założyć zbiórkę urodzinową?

    Jeśli zbliżają się Twoje urodziny, możesz także utworzyć urodzinową zbiórkę pieniędzy na rzecz WOŚP. Aby to zrobić, kliknij tutaj i wykonaj następujące kroki:

    1. Kliknij "Zbierz pieniądze".
    2. Wybierz WOŚP na liście organizacji dla których możesz zorganizować zbiórkę.
    3. Wybierz kwotę, walutę i datę zakończenia zbiórki.
    4. Nazwij swoją zbiórkę i napisz dlaczego zbierasz pieniądze na rzecz WOŚP.
    5. Wybierz zdjęcie w tle i kliknij Utwórz.

    Twoja zbiórka jest już gotowa - od tej pory Twoi znajomi mogą przekazywać urodzinowe datki na rzecz WOŚP!

  • Czy datki przekazywane przez Facebooka podlegają opłatom?

    Datki na rzecz organizacji dobroczynnych przekazywane za pośrednictwem systemu płatności na Facebooku nie podlegają opłatom.

  • W jaki sposób WOŚP otrzyma datki przekazane za pośrednictwem Facebooka?

    Jeśli utworzysz zbiórkę pieniędzy na rzecz WOŚP na Facebooku, otrzymamy Twoją darowiznę bezpośrednio od Facebooka. Wypłaty dokonywane są co dwa tygodnie za pośrednictwem automatycznego systemu rozrachunkowego.

  • Czy zebrane pieniądze na pewno trafią na konto WOŚP?

    Tak! Nie masz o co się martwić. Facebook co dwa tygodnie automatycznie przelewa wszystkie zebrane środki na konto WOŚP. Twoje pieniądze na pewno do nas trafią tym samym poprawiając warunki leczenia w polskich szpitalach! Dziękujemy, że grasz razem z nami!

  • Co jeśli nie uda mi się zebrać deklarowanej kwoty?

    Nawet jeśli zbierzesz tylko część z kwoty zadeklarowanej podczas tworzenia zbiórki, zebrane pieniądze zostaną przekazane na rzecz WOŚP. Pamiętaj, liczy się każdy, nawet najmniejszy datek!

  • Jak uzyskam potwierdzenie przekazania datku?

    Po przekazaniu datku otrzymasz potwierdzenie o tym, że Twoja wpłata miała charakter charytatywny i nie otrzymałeś(aś) w zamian żadnych towarów ani usług. Potwierdzenie zostanie wysłane bezpośrednio przez Facebooka, na podstawowy adres e-mail powiązany z Twoim profilem.

  • Co zrobić w przypadku pomyłki podczas wpłaty?

    Aby uzyskać pomoc w przypadku pomyłki podczas wpłaty kliknij tutaj i wykonaj następujące kroki:

    1. Kliknij "Darczyńca".
    2. Wybierz "Zwrot moich środków".
    3. Wybierz "Przypadkowe przekazanie datku".
    4. Z rozwijalnego menu wybierz zbiórkę, której dotyczy Twoje zgłoszenie.
    5. Opisz przyczynę Twojego zgłoszenia.
    6. Naciśnij "Wyślij".

    Po weryfikacji Twojego zgłoszenia otrzymasz zwrot przekazanych środków.

  • Co jeśli potrzebuje pomocy w innej sprawie?

    Aby uzyskać pomoc w sprawie datków na Facebooku kliknij tutaj i wypełnij formularz. Pamiętaj, że WOŚP jest jedynie beneficjentem, a nie organizatorem zbiórki. W przypadku wszelkich problemów kontaktuj się bezpośrednio z Facebookiem.

  • Czy mogę utworzyć zbiórkę na zakup sprzętu dla konkretnego szpitala?

    Wszystkie środki zebrane za pośrednictwem zbiórki na Facebooku trafiają na konto Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i są wykorzystywane na statutową działalność Fundacji - ratowanie życia chorych osób, w szczególności dzieci, i działania na rzecz poprawy stanu ich zdrowia, jak również działania na rzecz promocji zdrowia i profilaktyki zdrowotnej.

    Fundacja dokonuje zakupu sprzętu na podstawie próśb otrzymanych od szpitali, odpowiadając tym samym na ich potrzeby, dlatego nie ma możliwości utworzenia zbiórki, której celem będzie zakup konkretnego sprzętu dla konkretnego szpitala.

SIEPOMAGA
  • Jak założyć zbiórkę na rzecz WOŚP?

    Aby utworzyć zbiórkę pieniędzy dla WOŚP na portalu SiePomaga, kliknij tutaj, a następnie zaloguj się lub zarejestruj nowe konto Pomagacza.

    Po zalogowaniu będziesz mógł utworzyć Skarbonkę Pomagacza. Uzupełnij dane skarbonki wpisując jej tytuł, a następnie zdefiniuj łatwy do zapamiętania adres www, pod którym będzie dostępna Twoja skarbonka. Zdefiniuj również kwotę i okres przez który chcesz zbierać pieniądze.

    Możesz również zachęć swoich odbiorców do wsparcia opisując cel swojej Skarbonki.

    Ostatnim krokiem jest przygotowanie podziękowań za wpłatę, które otrzymają wszyscy darczyńcy, oraz podziękowania dla wszystkich wpierających, które otrzymają wszyscy wpłacający kiedy Twoja Skarbonka osiągnie 100% celu.

    Po wypełnieniu wszystkich pół naciśnij przycisk "Utwórz nową skarbonkę". Brawo! Twoja zbiórka jest już gotowa - od tej pory wszyscy mogą wpłacać datki na rzecz WOŚP za Twoim pośrednictwem!

WSPARCIE CYKLICZNE
  • Jak ustawić wpłatę cykliczną na rzecz WOŚP?

    Dziękujemy, ze chcesz wspierać nas cały rok. Każda wpłata pomaga nam realizować cel Fundacji WOŚP. Aby ustawić cykliczną wpłatę na rzecz WOŚP kliknij tutaj i wykonaj następujące kroki:

    1. Wpisz kwotę, którą chcesz przekazać na rzecz WOŚP, lub skorzystaj z gotowych propozycji.
    2. Wypełnij formularz wpisując swoje imię i nazwisko oraz adres e-mail - potrzebujemy tych danych by przyjąć Twoją wpłatę.
    3. Kliknij przycisk "Dalej".
    4. Na podany adres został przesłany email weryfikacyjny. Sprawdź swoją skrzynkę pocztową.
    5. Potwierdź adres e-mail klikając w przesłany link.
    6. Naciśnij przycisk "Przekaż darowiznę z PayU".
    7. Wypełnij dane swojej karty i naciśnij przycisk "Zapłać i zapisz kartę".

    Wszystko gotowe, od teraz zadeklarowana kwota będzie co miesiąc przekazywana z Twojej karty na rzecz WOŚP

  • Jak odwołać wpłatę cykliczną na rzecz WOŚP?

    Jeśli chcesz odwołać ustawioną wcześniej wpłatę cykliczną na rzecz WOŚP, skontaktuj się z nami pod adresem [email protected]. Pamiętaj, że przetworzenie Twojej prośby może zająć nam kilka dni. Jeśli chcesz anulować polecenie wpłaty ze swojej karty, prosimy skontaktuj się z nami z odpowiednim wyprzedzeniem.

WSPARCIE Z ZAGRANICY
  • Jak mogę wesprzeć WOŚP z zagranicy?

    Jeśli mieszkasz za granicą, możesz wesprzeć WOŚP na dwa sposoby:

    1. Przekazując darowiznę z PayU, za pomocą karty płatniczej.
    2. Dokonując wpłaty bezpośrednio na rachunek bankowy WOŚP w mBanku                                                                                                                                                Numer konta: BREXPLPWMBK PL 14 1140 1010 0000 5244 4400 1007                                                                                                                                      BIC/SWIFT: BREXPLPWMBK                                                                                                                                                                                                              IBAN: PL                                                                                                                                                                                                                                        SORT CODE: 1140200

              Nazwa i adres banku odbiorcy przelewu: mBank S.A. FORMERLY BRE BANK S.A. (RETAIL BANKING) Lodz, skrytka pocztowa 2108, 90-959 Łódź 2

              Nazwa i adres odbiorcy przelewu: Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, ul. Dominikańska 19C, 02-738 Warszawa

  • Jak przekazać darowiznę z PayU za pomocą karty płatniczej?

    Aby przekazać darowiznę z PayU za pomocą karty płatniczej, kliknij tutaj i wykonaj następujące kroki:

    1. Wpisz kwotę, którą chcesz przekazać na rzecz WOŚP, lub skorzystaj z gotowych propozycji.
    2. Wpisz swoje imię.
    3. Wybierz opcję płatności "PayU Konto".
    4. Naciśnij przycisk "Przekaż darowiznę z PayU".
    5. Po przekierowaniu na stronę PayU wybierz opcję płatności "Karta debetowa lub kredytowa".
    6. Po lewej stronie ekranu pojawi się możliwość zmiany waluty płatności. Jeśli chcesz skorzystać z waluty swojej karty użyj opcji "Zmień walutę".
    7. Wypełnij dane swojej karty i naciśnij przycisk "Zapłać".

    Gotowe! Twoja płatność zostanie przekazana na rzecz WOŚP!

  • Jak zmienić walutę karty przekazując darowiznę z PayU?

    Aby przekazać darowiznę z PayU za pomocą karty płatniczej w innej walucie niż PLN, kliknij tutaj i wykonaj następujące kroki:

    1. Wpisz kwotę, którą chcesz przekazać na rzecz WOŚP, lub skorzystaj z gotowych propozycji - na tym etapie musisz zadeklarować kwotę w złotówkach.
    2. Wpisz swoje imię.
    3. Wybierz opcję płatności "PayU Konto".
    4. Naciśnij przycisk "Przekaż darowiznę z PayU".
    5. Po przekierowaniu na stronę PayU wybierz opcję płatności "Karta debetowa lub kredytowa".
    6. Po lewej stronie ekranu pojawi się możliwość zmiany waluty płatności. Naciśnij "Zmień walutę".
    7. Wybierz jedną z siedmiu walut udostępnionych przez PayU. Możesz dokonać płatności w:
      • EUR (strefa Euro)
      • GBP (Wielka Brytania)
      • DKK (Dania)
      • USD (Stany Zjednoczone)
      • SEK (Szwecja)
      • NOK (Norwegia)
      • PLN (Polska)
    8. Wypełnij dane swojej karty i naciśnij przycisk "Zapłać".

    Gotowe! Płatność w wybranej walucie zostanie przekazana na rzecz WOŚP!

AUKCJE
  • Czy mogę przeprowadzić aukcję na Facebooku?

    Niestety nie ma takiej możliwości. Jako Fundacja WOŚP robimy wszystko, by nasze działania były w pełni transparentne. Aukcje przeprowadzane poza oficjalną platformą - aukcje.wosp.org.pl, nie dają nam takiej gwarancji. Fundacja nie ma kontroli nad aukcjami i płatnościami. Nie może także zapewnić zwrotu pieniędzy, w razie ewentualnej nieudanej aukcji, a sami użytkownicy nie są weryfikowani. Nie ma także gwarancji, że pieniądze z aukcji zostaną przekazane na rzecz WOŚP.

  • Jak zweryfikować swoje konto nie mając polskiej karty kredytowej?

    Jeśli w trakcie aktywacji Twój bank nie znajduje się na liście, na stronie aktywacji wybierz opcję Przelew z innego banku. Może to być również konto zagraniczne. Twoje dane na rachunku bankowym powinny być takie same, jak te podane podczas rejestracji na Allegro. Następnie skopiuj dane do przelewu, które się pojawią i zaloguj się na stronie swojego banku. Wpłać 1,01 zł na wskazany przez nas numer rachunku. Przelaną kwotę Allegro zwróci Ci w całości. Wpłatę możesz zrealizować jedynie online. Nie możesz aktywować konta przez wpłatę na poczcie czy w placówce Twojego banku.

  • W jaki sposób mogę zapłacić, jeśli nie mam konta w polskim banku?

    Aukcje możesz opłacić w tradycyjny sposób za pomocą opcji „płacę” przy każdej zakupionej aukcji. Serwis przekieruje Cię na stronę PayU. Wybierz „płacę bez logowania” a w następnym kroku wybierz przelew tradycyjny. Następnie dokonaj przelewu bankowego. Możesz także skorzystać z płatności za pomocą karty kredytowej lub debetowej.

  • Czy mogę opisać aukcję w innych językach?

    Tak. Wystarczy napisać opis w języku obcym i umieścić go pod polską wersją. Na początku aukcji warto zaznaczyć, że opis w języku obcym znajduje się poniżej.

  • 4 KROKI: Jak samodzielnie wystawić przedmiot na aukcji Allegro.

    Pierwsze orkiestrowe aukcje na naszym portalu aukcje.wosp.org.pl pojawiają się już z początkiem grudnia.

    Teraz i Ty możesz wystawić swoją aukcję na Allegro na rzecz WOŚP już tylko w 4 prostych krokach!

     

    Na aukcji możesz wystawić właściwie wszystko, poza alkoholem, wyrobami tytoniowymi i zwierzętami — tego zabrania REGULAMIN. Może być to zatem dzieło sztuki, przedmiot kolekcjonerski, wyjątkowa kreacja czy też dowolna usługa lub spotkanie. I nie, nie musisz być znaną osobą, aby w to się włączyć. Aukcję może wystawić każdy. Jedynym warunkiem jest posiadanie konta na portalu Allegro. 

    Samo wystawienie aukcji na naszym portalu aukcje.wosp.org.pl nie różni się niczym od wystawienia przedmiotu na portalu Allegro.pl. Osoby, które na tym portalu posiadają już konto, mogą za pomocą tych samych danych zalogować się do serwisu. W innym przypadku takie konto trzeba założyć. 

     

     

    1. PRZYPISZ NR KONTA BANKOWEGO

    Niezależnie od tego, czy konto posiadasz, czy też zakładasz całkowicie nowe, należy pamiętać, aby wystawiając przedmiot z opcją  wysyłki, przypisać nr konta bankowego, na który można dokonać 'wypłaty' za wysyłkę przedmiotów. 

    Przydatne linki:

     

    1. WYSTAW AUKCJĘ

    Przed przystąpieniem do wystawienia przygotuj sobie zdjęcia wystawianego przedmiotu. Zadbaj o to, aby były one wyraźne i czytelne. Pamiętaj, że dobre zdjęcia są jednocześnie dobrą reklamą.

    Kwestie techniczne dotyczące zdjęć:

    • maksymalna wielkość 1 MB (większość aparatów wykonuje większe zdjęcia, należy je zmniejszyć za pomocą np. portalu zmniejszacz.pl
    • format JPG
    • maksymalnie 10 zdjęć

     

    Teraz wystarczy tylko kliknąć w link na górze 'wystaw przedmiot' i przechodzimy do uzupełnienia informacji o przedmiocie. 

     

     

     

    Na co zwrócić uwagę:

    • Tytuł — oryginalny tytuł to podstawa, pamiętaj, że masz ograniczoną liczbę znaków do 50.

    • Zaplanowanie startu aukcji — możecie wystawić aukcję od razu lub zaplanować dzień jej startu. Jest to ważne w momencie, kiedy zależy Wam, aby aukcja np. skończyła się w dzień Finału. Opcja ta znajduje się po prawej stronie sekcji szczegóły sprzedaży w komendzie "Przedmiot wystawisz:"

    • Cena — kwota początkowa każdej aukcji to 1 zł, możesz wystartować od wyższej, ale odradzamy takie rozwiązanie

    • Płatność i dostawa — określ formę dostawy wystawionego przedmiotu. Pamiętaj, że jeżeli wystawiasz usługę, to nie do końca masz możliwość wysłania jej, w tym wypadku zaznaczasz 'odbiór osobisty', a z w panelu z prawej strony określasz lokalizację. Jeżeli jednak oferujesz dodatkowo wysyłkę, zaznaczasz opcje, które chcesz zaproponować i wypełniasz pola opłat. Forma płatności pozostaje bez zmian. 

    • Opis przedmiotu — w sekcji dodatkowe informacje o przedmiocie, opisz dokładnie przedmiot, jaki wystawiasz. Zwróć uwagę na rozmiar, wagę i  stan przedmiotu. Zawsze prosimy, aby darczyńca dodał coś od siebie, przekazał historię danego przedmiotu, co bardzo dobrze wpływa na popularność aukcji. Pod częścią opisową dobrze jest wspomnieć  jeszcze raz o ważnych detalach dotyczących danej aukcji, np. że przedmiot ten jest na tyle kruchy i delikatny, że możliwy jest wyłącznie odbiór osobisty. Z prawej strony panelu możesz również wybrać jedno ze specjalnie przygotowanego tła 

     

    1. DODAJ FILM PROMUJĄCY

    Wejdź na stronę Rzeczy od Serca i dodaj swój film, który będzie zachętą do licytowania. Jak to działa? Wystarczy wystawić aukcję, nagrać film i opublikować go na stronie. Opowiedz historię przekazywanego przedmiotu, by każdy poznał jego wartość. Podziel się ze znajomymi swoim filmikiem i udostępnij go na Facebooku, Stories na Instagramie lub Twitterze. Daj coś od siebie.

     

    1. PROMUJ

    Zadbaj o to, aby Twoja aukcja była naprawdę widoczna. Udostępniaj ją w mediach społecznościowych oraz namów do tego swoich znajomych, aby podawali dalej. Wystawiasz aukcje lokalnie? Zgłoście się do lokalnego sztabu, aby pomógł Ci w promowaniu takiego przedmiotu. Korzystaj z każdej możliwości, aby poinformować, że wystawiasz aukcję. Pamiętaj, że tylko wspólnymi siłami możemy uzbierać naprawdę dużo pieniędzy na cel Finału.

     

     

     

     

     

  • Dlaczego Allegro nie pozwala wystawiać w tym roku licytacji USŁUG?

    Oferty w kategorii usługi stanowią bardzo szeroką kategorię. Można tam między innymi wystawiać np. żywe zwierzęta. Ze względu na bezpieczeństwo i po konsultacji Allegro - Fundacja WOŚP, postanowiliśmy tę kategorię wykluczyć. Nic straconego! Stworzyliśmy specjalną kategorię "Wyjątkowe chwile", w której możesz wystawić np. spacer z psem, lekcję gotowania czy skok ze spadochronem. Dodatkowo, w tej kategorii znajdziesz tylko oferty na WOŚP.

    Jeśli masz problem z przyporządkowaniem przedmiotu do kategorii, napisz na [email protected] - chętnie doradzimy i pomożemy podjąć decyzję.

  • Dlaczego Allegro w tym roku zamiast jak co roku stworzyć osobny portal licytacji, wrzuciło WOŚP na ogólną platformę?

    Allegro.pl to platforma, którą odwiedza 17 mln klientów miesięcznie. Jest to dla aukcji WOŚP potencjał kilkakrotnie większy, niż w przypadku działania jedynie na osobnej platformie aukcje.wosp.org.pl, która cały czas działa i przez którą nadal możecie wchodzić na nasze aukcje.

    W tym roku Allegro postanowiło pomagać jeszcze bardziej i zrobić jeszcze więcej dobrego dla dziecięcej medycyny zabiegowej. Dlatego oprócz tradycyjnej strony aukcje.wosp.org.pl, teraz znajdziemy aukcje WOŚP także na allegro.pl. Wierzymy, że ta zmiana przyniesie o wiele wyższy rezultat finansowy, a zabawa będzie taka sama jak dotychczas!

  • Czy serwis aukcje.wosporg.pl ma angielska wersję, jak licytować z zagranicy?

    Serwis Allegro jest dedykowany klientom na terenie polski oraz klientom polskojęzycznym mieszkającym za granicą. Jeśli zależy Ci na wersji angielskiej, możesz zastosować narzędzie tłumaczenia strony. Jeśli chodzi licytowanie z zagranicy, nie ma żadnego problemu. Ważne, abyś upewnił się, że sprzedający w swojej ofercie informuje o możliwości wysyłki za granicę. Jeśli nie masz tej pewności, a zależy ci na przedmiocie, zawsze możesz skontaktować się ze sprzedającym klikając w "wiadomość do sprzedającego".

  • Jak znaleźć interesującą nas kategorię?

    Kategorię możesz znaleźć na wiele sposobów. Np. wystarczy, że klikniesz w najnowsze, najpopularniejsze (u góry strony) i link przeniesie cię na listing ofert wystawionych na cel WOŚP. Po lewej stronie znajdziesz kategorie:

     

     

    Możesz także szukać ofert WOŚP bezpośrednio na allegro.pl. Wpisz w wyszukiwarkę np. kurtka. Wszystkie oferty na cel charytatywny oznaczone są czerwonym stemplem "28.Finał WOŚP" dzięki czemu łatwo zauważysz je na listingu. Jeśli jednak na pierwszy rzut oka, ofert jest zbyt wiele, skorzystaj ze specjalnie przygotowanego filtra WOŚP. Dzięki niemu zobaczysz na listingu tylko aukcje i oferty Orkiestrowe.

     

     

    My przygotowaliśmy dla Ciebie kilka ciekawych kategorii na aukcje.wosp.org.pl, znajdziesz tam między innymi: muzyka, wyjątkowe chwile, książki czy autografy.

  • Jak można przejrzeć aukcje z poprzednich lat?

    Całą historię Finałów na Charytatywni Allegro znajdziesz tutaj.

  • Czy można wystawiać ponownie aukcje z poprzednich lat?

    Jeśli wciąż posiadasz przedmiot, możesz wystawić aukcję ponownie. Niestety nie odbędzie się to za pomocą jednego kliknięcia myszką, tak, jak w poprzednich latach. Z racji, że gramy od teraz na allegro.pl będziesz musiał przygotować ofertę zgodnie z nowymi standardami Allegro.

    Klikając w link https://allegro.pl/charityOffer/ znajdziesz się w formularzu wystawiania. Jak wystawić przedmiot na allegro.pl możesz przeczytać tutaj. W nowym standardzie oferty nie używamy szablonu html, a jedynie zdjęcia i tekstu. To naprawdę proste! 

  • Gdzie mogę zobaczyć komentarze wystawione przez licytujących na rzecz WOŚP w poprzednich latach?

    Na charytatywni.allegro.pl wciąż są dostępne Twoje transakcje i oceny. Nie widzisz ich na allegro.pl, ponieważ to osobna platforma, a system oceniania jest tu inny. Na allegro.pl oceniamy tylko sprzedawców.

  • W którym miejscu jest zakładka logowanie?

    Zakładka logowanie nie jest dostępna na aukcje.wosp.org.pl. Nie musisz się zalogować, żeby przeglądać oferty. Po wybraniu przycisku "kup teraz" lub "licytuj" system automatycznie przeniesie Cię do strony logowania.

  • Weryfikacja konta przy licytacjach na kwotę powyżej 1 000 PLN

    Chcemy by zabawa wokół aukcji Allegro dla WOŚP była bezpieczna dla obu stron. Dlatego, jeśli suma, którą zadeklarowałeś/aś w aukcjach przekroczy 1000 zł (może być w jednej lub w wielu ofertach), poprosimy Cię o weryfikację kodem SMS.

    Na stronie allegro.pl lub w aplikacji pojawi się okno, w które wpisz kod wysłany na twój numer telefonu, to proste i potrwa dosłownie 10 sekund! 

  • Weryfikacja konta przy licytacjach na kwotę powyżej 10 000 PLN

    Chcemy by zabawa wokół aukcji Allegro dla WOŚP była bezpieczna dla obu stron. Dlatego jesli Twoje licytacje osiągną kwotę 10 000 zł (może być w jednej lub w wielu ofertach), poprosimy Cię o weryfikację dokumentami w formie komunikatu, jak na zdjęciu:

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Co wtedy zrobić? 

    Wejdź na stronę aukcje.wosp.org.pl, kliknij "zweryfikuj swoje konto" w sekcji "na skróty". Możesz także skorzystać z tego linku [klik]. Załącz skan swojego dokumentu tożsamości, zweryfikujemy Cię w ciągu doby (dzień roboczy). 

     

     

    A teraz dobra rada od nas! Warto zweryfikować się już dziś i nie czekać, zanim zalicytujesz za 10 000 zł. Kliknij i zrób to już dziś: [link]

     

ESKARBONKA
  • Czym jest eSkarbonka?

    eSkarbonki to „wirtualne puszki”, dzięki którym kwestujący mogą zbierać datki na rzecz WOŚP w Internecie, a darczyńcy mogą się do takiej zbiórki przyłączyć.

    Aby założyć eSkarbonkę, możesz być wolontariuszem zarejestrowanym w danym sztabie, ale nie musisz. eSkarbonkę może założyć każdy! Od 29. Finału eSkarbonki mogą zakładać także firmy i wydarzenia.

  • Do kiedy działa eSkarbonka skoro Finał został przesunięty

    Założenie eSkarbonki będzie możliwe od 1 grudnia 2020 do dnia Finału włącznie. Wszystkie eSkarbonki rozliczą się automatycznie 1 lutego 2021 r. o godz. 23:59.

  • Kto może założyć eSkarbonkę?

    eSkarbonkę może założyć każdy! 

    tym roku nowością są eSkarbonki prowadzone przez firmy, które chciałyby zbierać datki na WOŚP wśród swoich pracowników, klientów czy partnerów biznesowych. Ale podobnie jak w poprzednich latach eSkarbonkę mogą zakładać też osoby fizyczne, w tym wolontariusze Fundacji WOŚP, a także sztaby WOŚP.

    Jeśli jesteś wolontariuszem zarejestrowanym w Sztabie, możesz zalogować się na swój profil iWolontariusza i tam uruchomić eSkarbonkę. To bardzo proste!

    Jeśli nie jesteś wolontariuszem zarejestrowanym w Sztabie, a chciałbyś zbierać do internetowej puszki i masz ukończone 18 lat, wejdź na stronę iWolontariusz i załóż konto, klikając w przycisk “zostań iWolontariuszem i załóż eSkarbonkę”. Wtedy będziesz mógł zbierać online i automatycznie zostaniesz przypisany do wirtualnego Sztabu eSkarbonki.

    Jeśli nie jesteś wolontariuszem zarejestrowanym w Sztabie, a chciałbyś zbierać do internetowej puszki i nie masz ukończonych 18 lat, poproś o pomoc osobę dorosłą. W procesie rejestracji Twoi rodzice lub opiekunowie muszą podać swoje dane, a następnie zatwierdzić Twoją eSkarbonkę poprzez swojego maila.

    Jeśli będziecie mieć jakieś pytania - piszcie na adres: [email protected] - pomożemy!

     

  • Jak mogę uruchomić eSkarbonkę?

    Jeśli jesteś wolontariuszem przypisanym do konkretnego Sztabu, wejdź w swój profil w serwisie iWolontariusz i kliknij “Uruchom eSkarbonkę”. Tak, to takie proste! 

    Jeśli nie jesteś wolontariuszem przypisanym do konkretnego Sztabu, a masz skończone 18 lat, załóż swój profil na platformie iWolontariusz i kliknij “Uruchom eSkarbonkę”.

    Jeśli nie jesteś wolontariuszem zarejestrowanym w Sztabie, a chciałbyś zbierać do internetowej puszki i nie masz ukończonych 18 lat, poproś o pomoc osobę dorosłą. W procesie rejestracji Twoi rodzice lub opiekunowie muszą podać swoje dane, a następnie zatwierdzić Twoją eSkarbonkę poprzez swojego maila. 

  • Jak poznam czy moja eSkarbonka jest aktywna?

    Po uruchomieniu eSkarbonki otrzymasz link do własnej eSkarbonki a na Twoim koncie w iWolontariuszu, zobaczysz podsumowanie Twojej internetowej zbiórki.

  • Jak działa eSkarbonka?

    Zachęcaj znajomych do przekazywania wpłat na Twoją eSkarbonkę lub eSkarbonkę Twojego Sztabu. Indywidualny link do eSkarbonki można udostępniać w mediach społecznościowych, wysyłać mailem, umieścić na stronie internetowej lub prowadzonym przez siebie blogu. Niech jak najwięcej osób dowie się o Twojej zbiórce - bo pomaganie jest dziecinnie proste!

    Efekty wszystkich tych zbiórek można śledzić na stronie https://eskarbonka.wosp.org.pl/. Tam też można wpłacać datki, które trafią na ogólny rachunek eSkarbonki.

  • Czy wpłata będzie od razu widoczna na stronie eSkarbonki?

    Wpłata powinna być widoczna od razu, może to potrwać kilka minut.

     

  • Kiedy mogę kwestować eSkarbonką?

    Założenie eSkarbonki będzie możliwe od 1 grudnia 2020 do dnia Finału włącznie. Wszystkie eSkarbonki rozliczą się automatycznie 1 lutego 2021 r. o godz. 23:59.

  • Jak długo będzie aktywna eSkarbonka?

    Wpłat na eSkarbonki można dokonywać do poniedziałku 1 lutego 2021 r., do północy.

  • Jak rozliczyć eSkarbonkę?

    Wszystkie eSkarbonki rozliczą się automatycznie 1 lutego 2021 r. o godz. 23:59. Będziesz mógł ją sprawdzić wchodząc na swoją eSkarbonkę lub sprawdzając wynik w Bazie Wolontariuszy.

    Wynik z Twojej eSkarbonki nie sumuje się z wynikiem zebranym do tekturowej puszki kwestarskiej. 

  • Czy kwota zebrana do eSkarbonki zostanie dopisana do mojego rozliczenia?

    Kwota zebrana do eSkarbonki nie zostanie dopisana do Twojego rozliczenia. Suma wszystkich eSkarbonek będzie wyświetlała się na stronie eskarbonka.wosp.org.pl

  • Czy mój Sztab może założyć eSkarbonkę?

    Oczywiście, każdy Sztab może założyć eSkarbonkę. Jest to możliwe po zalogowaniu się Szefa Sztabu do Bazy Szefa Sztabu.

  • Co jeśli mój Sztab nie ma eSkarbonki?

    Może być taka sytuacja. W tym wypadku możesz zgłosić się do Szefa Sztabu i poprosić o założenie eSkarbonki. Jeśli w tym roku się to nie uda - o nic się nie martw, spróbujecie na następnym Finale! A jeśli masz ochotę - załóż swoją eSkarbonkę lub dorzuć się do eSkarbonki innego wolontariusza.

  • Jak mam się zarejestrować, by założyć eSkarbonkę?
    • Jestem pełnoletnim wolontariuszem, który rejestrował się tradycyjnie, w Sztabie.

    Załóż konto na stronie iwolontariusz.wosp.org.pl używając przycisku „zarejestruj się”. Tam podaj swoje dane (takie same, jakie podałeś na zgłoszeniu papierowym, czyli imię nazwisko, adres e-mail i numer PESEL). Nasz system znajdzie Cię w bazie. Jeśli wszystkie dane będą się zgadzać - konto zostanie założone od razu. Jeśli nie (bo np. nie będzie zgadzał się adres e-mail lub numer PESEL) - prosimy o kontakt [email protected]. Będziemy działać indywidualnie.

     

    • Jestem pełnoletnim wolontariuszem, który rejestrował się online.

    Zaloguj się (formularz logowania) na stronie iwolontariusz.wosp.org.pl używając dokładnie takich samych danych, których użyłeś kiedy zapisywałeś się jako wolontariusz. 

     

    • Nie jestem zarejestrowany w sztabie, ale chcę założyć eSkarbonkę i mam ukończone 18 lat.

    Jeśli nie jesteś wolontariuszem zarejestrowanym w Sztabie, a chciałbyś zbierać do internetowej puszki i masz ukończone 18 lat, wejdź na stronę iWolontariusz i załóż konto, klikając w przycisk “zostań iWolontariuszem i załóż eSkarbonkę”. Wtedy będziesz mógł zbierać online i automatycznie zostaniesz przypisany do wirtualnego Sztabu eSkarbonki.

     

    • Nie jestem zarejestrowany w sztabie, ale chcę założyć eSkarbonkę i jestem osobą niepełnoletnią.

    Jeśli nie jesteś wolontariuszem zarejestrowanym w Sztabie, a chciałbyś zbierać do internetowej puszki i nie masz ukończonych 18 lat, poproś o pomoc osobę dorosłą. W procesie rejestracji Twoi rodzice lub opiekunowie muszą podać swoje dane, a następnie zatwierdzić Twoją eSkarbonkę poprzez swojego maila. Jeśli będziecie mieć jakieś pytania - piszcie na adres: [email protected] - pomożemy!

  • Jak założyć eSkarbonkę dla firm?

    Wystarczy, że zarejestrujesz się na platformie http://iwolontariusz.wosp.org.pl/.  Po zalogowaniu przejdź do zakładki DLA FIRM/WYDARZEŃ i kliknij: "Zakładam eSkarbonkę”. Pamiętaj, że po założeniu eSkarbonki dla firmy stajesz się jej opiekunem. 

     

    Instrukcja zakładania eSkarbonki:

    1. Załóż konto na https://iwolontariusz.wosp.org.pl
    2. Wybierz: DLA FIRM/WYDARZEŃ w górnej belce 
    3. W formularzu, który zobaczysz wybierz rodzaj zbiórki -> Zakładam eSkarbonkę
    4. Uzupełnij swoje dane i zgodę na przetwarzanie danych osobowych
    5. eSkarbonka gotowa!
    6. Teraz możesz spersonalizować swoją skarbonkę – wybrać tło i nazwę
  • Jakimi metodami płatności mogę płacić w eSkarbonce?

    W eSkarbonkach polskich sztabów i ich wolontariuszy możesz płacić za pomocą karty Mastercard i systemu PayU. 

    W eSkarbonkach sztabów zagranicznych  i ich wolontariuszy możesz płacić za pomocą karty Mastercard i systemu PayPal. 

     

    W przypadku sztabów zagranicznych:

    • najpierw wybierasz kwotę w PLN (kwota przeliczona po aktualnym kursie Euro znajduje się poniżej kwoty w PLN)
    • W nowootwartym oknie możesz wybrać metodę płatności, dostępne metody są uzależnione od Twojego kraju i ustawień konta. Możesz zapłacić dowolną metodą i walutą przypisaną do Twojego konta.
    • w swoim systemie sztab będzie widział kwotę przeliczoną znów na PLN. 
  • Jak wygląda wpłata do eSkarbonki krok po kroku?

    Korzystanie z eSkarbonek jest szybkie, proste i bezpieczne. Na stronie eSkarbonki należy wybrać kwotę darowizny i formę płatności (karta Mastercard lub PayU), wpisać swoje imię i adres email, zaakceptować regulamin i na koniec kliknąć „Wpłać”. Następnie użytkownik jest przekierowywany na odpowiednią stronę PayU (operatora płatności w eSkarbonkach), na której należy postępować zgodnie z instrukcjami. Oprócz kart płatniczych, dostępne formy płatności to również przelew bankowy czy BLIK. Po realizacji wpłaty darczyńca zostanie przekierowany z powrotem do eSkarbonki, gdzie wyświetli się osobiste podziękowanie od Jurka Owsiaka. Na stronie eSkarbonki pojawi się też informacja o wpłacie, wraz z jej kwotą i imieniem darczyńcy.

  • Czy jest minimalna/maksymalna kwota wpłaty do eSkarbonki?

    Minimalna kwota, jaką można przekazać, to 1 zł, nie ma górnej granicy.

  • Czy kwestujący może przywłaszczyć sobie środki zebrane w eSkarbonce?

    Osoby prowadzące zbiórkę nie mają dostępu do środków zgromadzonych w eSkarbonkach, a wszystkie pieniądze trafiają bezpośrednio na konto Fundacji WOŚP.

  • Czym eSkarbonki poszczególnych kwestujących różnią się od tej na stronie https://eskarbonka.wosp.org.pl/?

    Środki ze wszystkich zbiórek w całości trafią do WOŚP, ale będą księgowane na różnych rachunkach technicznych. Linki do indywidualnych eSkarbonek, zakładanych przez osoby fizyczne, firmy MŚP czy sztaby WOŚP, zawsze zaczynają się tak samo (https://eskarbonka.wosp.org.pl/…), ale kończą się unikalnym ciągiem cyfr i liter. To pozwala na ich osobne księgowanie i wyświetlanie wyników osiąganych przez konkretnego kwestującego. Z kolei wpłaty za pośrednictwem strony https://eskarbonka.wosp.org.pl/ trafiają na ogólne konto eSkarbonki. Tam też wyświetla się globalna kwota zebrana do tej pory za pośrednictwem wszystkich eSkarbonek.

  • Nie jestem pewien, czy podany link jest autentyczny. Co powinienem zrobić?

    Jeśli masz wątpliwości, czy osoba zachęcająca do zbiórki za pośrednictwem eSkarbonki rzeczywiście kwestuje na rzecz WOŚP, zachęcamy do korzystania z głównej eSkarbonki, która zawsze jest dostępna pod tym samym linkiem: https://eskarbonka.wosp.org.pl/.

     

    Wygląd przykładowych eSkarbonek:

  • Jak sprawdzić czy link do eSkarbonki jest autentyczny?

    To, czy dany link prowadzi do autentycznej eSkarbonki, można sprawdzić na stronie https://www.wosp.org.pl/wspieraj/sprawdz-eskarbonke, stworzonej specjalnie do weryfikacji eSkarbonek.

    Podobnie jak w świecie fizycznym, płatności online wymagają zachowania podstawowych zasad bezpieczeństwa, takich jak dokładne sprawdzenie adresu strony, na której dokonujemy płatności, czy korzystanie wyłącznie z usług zaufanych pośredników płatności (w tym przypadku PayU).

    Wszystkie eSkarbonki są dostępne wyłącznie pod linkami zaczynającymi się od https://eskarbonka.wosp.org.pl/… . Strona ta jest szyfrowana i posiada certyfikat bezpieczeństwa wystawiony przez zaufaną jednostkę certyfikacyjną (firma ESET), czego widocznym znakiem jest kłódka przy pasku adresu w przeglądarce internetowej. Po wybraniu metody płatności użytkownik jest przekierowywany do operatora płatności PayU, którego strona jest zabezpieczona w analogiczny sposób.

  • Jestem opiekunem niepełnoletnich wolontariuszy, czy mogę założyć dla nich eSkarbonkę?

    Tak. Osoba niepełnoletnia może mieć założoną eSkarbonkę po wcześniejszym zarejestrowaniu jako wolontariusz na stronie iWolontariusz.

  • Czy mogę zmienić nazwę eSkarbonki?

    Nie ma możliwości zmiany nazwy eSkarbonki, jest ona zaciągana automatycznie zgodnie z danymi podanymi przy rejestracji.  

    Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by założyli Państwo drugą, z prawidłową nazwą i to jej link promowali na swoich stronach. 

  • Czy mogę usunąć eSkarbonkę?

    Nie, w eSakrbonce nie ma przewidzianej funkcjonalności „usuwania”, ponieważ narzędzie jest zautomatyzowane i wszystkie eSkarbonki zamkną się same 1 lutego, rozliczając się automatycznie na konto 29. Finału WOŚP.