Do udziału w 15. Biegu "Policz się z cukrzycą" zgłosiło się już
1 967 osób
Firmy

Jak firmy mogą wspierać WOŚP?

Wsparcie finansowe
  • Moja firma chce przekazać część dochodu ze sprzedaży produktów/usług na rzecz WOŚP

    Logo Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy jest zastrzeżonym znakiem towarowym i podobnie jak nazwa Fundacji WOŚP nie może być wykorzystywane w promocji jakiejkolwiek sprzedaży. Nie dopuszczamy możliwości, że tylko pewien procent ze sprzedaży produktu będzie przekazany na rzecz WOŚP.

     

    Wszystkie działania związane z wykorzystywaniem logotypu WOŚP muszą być skonsultowane i uzyskać akceptację ze strony Fundacji WOŚP. Każda współpraca związana z wykorzystaniem nazwy, logotypu WOŚP lub innych oznaczeń podobnych zawsze wiąże się z podpisaniem umowy. 

     

    Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej napisz na [email protected] lub [email protected].

  • Moja firma chciałaby zaangażować się we wsparcie WOŚP

    Najprostszym rozwiązaniem jest założenie własnej zbiórki w Internecie i zachęcenie do wspólnego wspierania WOŚP Waszych klientów, partnerów biznesowych i pracowników. To najłatwiejszy sposób, żeby pokazać, że wspieracie Orkiestrę. Wykorzystując poniższe narzędzia i możliwości, które one dają, a także gotowe grafiki, które przygotowaliśmy - nie musisz się z nami kontaktować ani nie musimy wspólnie podpisywać żadnej umowy. 

     

    Możesz to zrobić m.in. za pomocą: 

     

    Na stronie https://www.wosp.org.pl/wspieraj/faq znajdziesz podpowiedzi, jak założyć takie zbiórki. 

     

    Jeśli Twoja firma ma do przekazania jakiś ciekawy produkt lub usługę - może też wystawić je na naszych aukcjach Allegro dla WOŚP. 

  • Moja firma chce przekazać pewną kwotę za udostępnienia lub polubienia mojej strony

    Nie ma takiej możliwości, żeby Twoja firma posługiwała się logotypem WOŚP i w zamian za polubienia lub udostępnienia, oferowała nam wsparcie finansowe. Tak samo jak w przypadku sprzedaży produktów - każda forma współpracy marketingowej - musi być wcześniej z nami skonsultowana i zaakceptowana. Dodatkowo ten sposób wsparcia WOŚP jest negatywnie odbierany przez naszych przyjaciół, a także nie jest według nich wystarczająco transparentny. Transparentność naszych działań jest jednym z naszych priorytetów. 

  • Moja firma wystawiła przedmiot na aukcje WOŚP - czy mogę ją reklamować?

    Jak najbardziej. Zanim to jednak zrobisz, pamiętaj o kilku rzeczach, o które musisz zadbać: 

     

    Jeśli reklama dotyczy Social Media: 

     

    Jeśli reklama dotyczy innego portalu, w tym portalu Allegro: 

    • Pobierz i wykorzystuj aktualne grafiki
    • Pamiętaj o poprawnym nazewnictwie, np. 29. Finał WOŚP, Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy (nie: Fundacja Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy) 
    • Na przygotowanej grafice musi być wyraźna informacja, że firma wspiera WOŚP w postaci przekazanego przedmiotu/usługi 
    • Logo firmy nie może być większe niż informacja o tym, że materiał dotyczy aukcji charytatywnej 
    • Reklama musi kierować bezpośrednio do promowanej aukcji 
    • Przygotowaną grafikę i copy wyślij do akceptacji na adres [email protected] 

     

  • Moja firma wspiera WOŚP - czy mogę opublikować o tym informację w Social Media?

    Jak najbardziej. Zanim to jednak zrobisz, pamiętaj o kilku rzeczach, o które musisz zadbać: 

     

    Jeśli informacja dotyczy Social Media: 

     

    Publikacja w mediach społecznościowych może zostać dokonana pod warunkiem ograniczenia jej jedynie do zasięgu organicznego - bez działań mediowych (bez płatnej promocji treści).

     

    Jeśli informacja dotyczy innego portalu: 

    • Pobierz i wykorzystuj aktualne grafiki
    • Pamiętaj o poprawnym nazewnictwie, np. 29. Finał WOŚP, Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy (nie: Fundacja Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy) 
    • Na przygotowanej grafice musi być wyraźna informacja, że firma wspiera WOŚP w postaci przekazanego przedmiotu/usługi 
    • Logo firmy nie może być większe niż informacja o tym, w jaki sposób Twoja firma wspiera WOŚP 
    • Post musi kierować bezpośrednio do informacji o tym, w jaki sposób firma współpracuje z WOŚP 
    • Przygotowaną grafikę i copy wyślij do akceptacji na adres [email protected] 

     

     

    Pamiętaj jednak, że Fundacja WOŚP może z różnych przyczyn nie wyrazić zgody na publikację takiego materiału. 

     

  • Moja firma wsparła WOŚP - czy otrzymam zaświadczenie o przekazaniu darowizny?

    Przede wszystkim - bardzo Ci dziękujemy za Twoje zaangażowanie. Jeśli Twoja firma wsparła nasze działania: 

    • za pomocą strony wplacam.wosp.org.pl - napisz na [email protected] i prześlij potwierdzenie przelewu - znajdują się na nim informacje, które są niezbędne do odnalezienia i potwierdzenia Twojego przelewu
    • za pomocą zbiórek na Facebooku  - napisz na [email protected] i prześlij potwierdzenie mailowe, które dostałeś/aś po wpłacie - znajdują się na nim informacje, które są niezbędne do odnalezienia i potwierdzenia Twojego przelewu
    • za pomocą przelewu bankowego lub innego - napisz na [email protected] 
Wsparcie finansowe - zbiórka
  • Jak wygląda rejestracja firm na iwolontariusz.wosp.org.pl?
    • Wejdź na stronę iwolontariusz.wosp.org.pl.
    • Po założeniu i potwierdzeniu konta przejdziesz na stronę rejestracji. 
    • Wybierz ścieżkę DLA FIRM i WYDARZEŃ
    • Zobaczysz dwa przyciski:
      • Sztabowa Puszka Stacjonarna (tekturowa puszka) - składam wniosek
      • eSkabonka firmowa (zbiórka online) - załóż natychmiast

    Wybierz jeden z wariantów - strona przeniesie Cię do odpowiedniego formularza.



    Jeśli wybierzesz wariant Sztabowa Puszka Stacjonarna (tekturowa puszka) - uzupełnij formularz - wniosek o założenie Sztabowej Puszki Stacjonarnej - staniesz się Opiekunem Sztabowej Puszki Stacjonarnej.

    Jeśli wybierzesz wariant eSkarbonka, wypełnij formularz konieczny do założenia eSkarbonki firmowej. Po kliknięciu „Zapisz” od razu będziesz miał założoną eSkarbonkę i ten proces się tu kończy. 

     

  • Czym jest Sztabowa Puszka Stacjonarna?

    Sztabowa Puszka Stacjonarna to tekturowa puszka kwestarska, która przypisana jest do konkretnego Opiekuna (osoby odpowiadającej za zbiórkę prowadzoną do Sztabowej Puszki Stacjonarnej) i lokalu. Sztab prowadzi nadzór nad prowadzoną kwestą (wydaje niezbędne materiały oraz rozlicza zbiórkę). Zbiórka do Sztabowych Puszek Stacjonarnych może odbywać się w dniach 15.12.2020 r. – 10.01.2021 r.

    Rejestracja Sztabowej Puszki Stacjonarnej odbywa się poprzez Formularz Zgłoszeniowy Sztabowej Puszki Stacjonarnej otrzymany od Sztabu lub poprzez zarejestrowanie Sztabowej Puszki Stacjonarnej przez Opiekuna na stronie iwolontariusz.wosp.org.pl (należy założyć konto na platformie, wybrać zakładkę Sztabowa Puszka Stacjonarna, wybrać z listy Sztab i uzupełnić Formularz Elektroniczny).

  • Czy w moim sklepie/instytucji może być umieszczona puszka 29. Finału WOŚP?

    Tak. Podczas Finału WOŚP w firmach może odbywać się zbiórka do Sztabowych Puszek Stacjonarnych.
    Więcej o Sztabowej Puszcze Stacjonarnej przeczytasz w pytaniu powyżej.

  • Jak mogę zgłosić się, że chcę by w moim sklepie/instytucji stała puszka 29. Finału WOŚP?

    Zbiórka do puszki w lokalu może odbywać się do zarejestrowanych Sztabowych Puszek Stacjonarnych w firmach lub na stoiskach sztabowych może odbywać się w dniach 15.12.2020 r. – 10.01.2021 r.

    Można zarejestrować Sztabową Puszkę Stacjonarną na dwa sposoby:

    • Rejestracja Sztabowej Puszki Stacjonarnej przez Sztab poprzez Formularz Zgłoszeniowy Sztabowej Puszki Stacjonarnej. Formularz dostępny jest do pobrania po zalogowaniu się do BazySzefa Sztabu na stronie internetowej sztaby.wosp.org.pl

    • Rejestracja Sztabowej Puszki Stacjonarnej przez Opiekuna - poprzez założenie konta na stronie iwolontariusz.wosp.org.pl, wybranie zakładki Sztabowa Puszka Stacjonarna i uzupełnienie Formularza Elektronicznego. Opiekun musi wybrać z listy Sztab, który będzie prowadził nadzór nad prowadzoną kwestą (wyda niezbędne materiały oraz rozliczy zbiórkę).

    Każda Sztabowa Puszka Stacjonarna, aby otrzymać zgodę na prowadzenie zbiórki do puszek kwestarskich 29. Finału WOŚP, zobowiązana jest uzupełnić formularz zgłoszeniowy, zawierający: nazwę Puszki, adres lokalizacji Puszki, lokalizację puszki kwestarskiej w placówce, dane osoby odpowiedzialnej - Opiekuna (imię, nazwisko, numer PESEL, adres e-mail, numer telefonu komórkowego), a także zgodnie z wymogami ustawy o ochronie danych osobowych (Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016) wyrazić pisemną zgodę naprzetwarzanie danych osobowych. Opiekunem może być jedynie osoba pełnoletnia.

  • Czym się różni Sztabowa Puszka Stacjonarna od Sztabu Skarbon Stacjonarnych?

    Sztabowa Puszka Stacjonarna jest przypisana do konkretnego Opiekuna (osoby odpowiadającej za zbiórkę prowadzoną do Sztabowej Puszki Stacjonarnej) i lokalu, ale nadzór nad nią prowadzi Sztab - wydaje niezbędne materiały oraz rozlicza zbiórkę.

    Sztab Skarbon Stacjonarnych jest formą zbiórki skierowaną tylko do firm, które posiadają swoje oddziały w różnych miastach Polski. Nie może rejestrować wolontariuszy kwestujących na terenie otwartym - zamiast tego pracownicy zbierają pieniądze podczas swoich zmian do Skarbon umieszczanych przy ich stanowiskach.

  • Czy moja firma może kwestować online?

    Tak! Jeśli chcesz, żeby Twoja firma kwestowała online, załóż eSkarbonkę - wystarczy, że założysz konto na stronie https://iwolontariusz.wosp.org.pl.

    eSkarbonkę można założyć od 1 grudnia 2020 do 10 stycznia 2021 roku. Zakończenie zbiórki odbędzie się automatycznie 15 stycznia 2021 o godz. 23:59 (i do tego czasu cały czas można wpłacać pieniądze). 

  • Jak znaleźć sztab, w ramach którego mogę zarejestrować moją Sztabową Puszkę Stacjonarną?

    W formularzu w kroku "Wybór Sztabu" zobaczysz okienko do wpisania Sztabu. By wyszukać Sztab w Twojej okolicy, możesz wpisać nazwę miejscowości lub numer Sztabu (ID), jeśli go znasz. 

    Po wybraniu Sztabu WOŚP potwierdź swój wybór, klikając przycisk „Zapisz”.

     

  • Skąd będę wiedzieć, że sztab zaakceptował moją Sztabową Puszkę Stacjonarną?

    Możesz też na bieżąco monitorować status wniosku o przyznanie Sztabowej Puszki Stacjonarnej (czy jest w Sztabie, czy został wysłany do Fundacji WOŚP) na stronie „Statusy wniosków”.

  • Co da mojej firmie rejestracja na iwolontariusz.wosp.org.pl?

    Rejestracja na platformie http://iwolontariusz.wosp.org.pl/ pozwoli Ci założyć własną eSkarbonkę (zbiórkę online) dla Twojej firmy.

    W ten sposób możesz wspierać online cel 29. Finału razem z całym zespołem Twojej firmy.

     

  • Czy mogę mieć Sztabową Puszkę Stacjonarną bez akceptacji ze strony Sztabu?

    Nie. Sztabowa Puszka Stacjonarna musi być pod nadzorem konkretnego Sztabu i jest przez Sztab rozliczana. To Sztab przekazuje także Opiekunowi puszkę tekturową, więc nie ma możliwości, by Sztabowa Puszka Stacjonarna funkcjonowała bez akceptacji ze strony Sztabu.

eskarbonki firm
  • Czym jest eSkarbonka

    eSkarbonka (zbiórka online) to wirtualna puszka iWolontariusza. eSkarbonkę może założyć każdy! eSkarbonkę możesz założyć także dla swojej firmy i kwestować online razem z zespołem swoich pracowników czy klientów.

     

  • Kto może założyć eSkarbonkę firmy?

    eSkarbonkę może założyć każdy!

    Jeśli współpracujesz ze Sztabem i masz swoją Sztabową Puszkę Stacjonarną lub założyłeś własny Sztab Skarbon Stacjonarnych, eSkarbonkę firmy jako dodatkową zbiórkę online uruchomisz w Bazie Szefa Sztabu.

    Jeśli nie rejestrowałeś się jako Sztab, a Twoja firma chce kwestować online, eSkarbonkę założysz, rejestrując się na http://iwolontariusz.wosp.org.pl/. Po założeniu eSkarbonki dla firmy stajesz się jej opiekunem. 

  • Jak działa eSkarbonka?

    Zachęcaj znajomych do przekazywania wpłat na eSkarbonkę Twojej firmy. Indywidualny link do eSkarbonki można udostępniać w mediach społecznościowych, wysyłać mailem, umieścić na stronie internetowej lub prowadzonym blogu. Wśród osób dotujących eSkarbonkę mogą być pracownicy firmy, ich rodziny, a także klienci czy inni partnerzy biznesowi. Niech jak najwięcej osób dowie się o Twojej zbiórce - bo pomaganie jest dziecinnie proste!

  • Kiedy mogę kwestować eSkarbonką?

    Założenie eSkarbonki będzie możliwe od 1 grudnia 2020 do dnia Finału włącznie. Wszystkie eSkarbonki rozliczą się automatycznie 15 stycznia 2021 r. o godz. 23:59.

  • Jak uruchomić eSkarbonkę?

    Załóż profil dla firm na platformie iWolontariusz i kliknij „Uruchom eSkarbonkę”.

    Jeśli będziecie mieć jakieś pytania - napisz na adres: [email protected] - pomożemy!

  • Jak poznać czy moja eSkarbonka jest aktywna?

    Po uruchomieniu eSkarbonki otrzymasz link do własnej eSkarbonki a na Twoim koncie w iWolontariuszu, zobaczysz podsumowanie Twojej internetowej zbiórki.

  • Jak rozliczyć eSkarbonkę?

    Wszystkie eSkarbonki rozliczą się automatycznie 15 stycznia 2021 r. o godz. 23:59. Będziesz mógł ją sprawdzić wchodząc na swoją eSkarbonkę.

    Wynik z Twojej eSkarbonki nie sumuje się z wynikiem zebranym do wyniku kwesty z tekturowych puszek. 

    Jeśli będziesz mieć jakieś pytania - napisz na adres: [email protected] - pomożemy!

Wsparcie sztabów
  • Dysponujemy środkami finansowymi i/lub mamy do przekazania produkty, które chcielibyśmy przekazać

    Dysponujecie środkami finansowymi, posiadacie produkty, które możecie przekazać na rzecz Sztabu bądź chcecie jako firma zaoferować usługę by usprawnić działanie Sztabu i nie wiecie gdzie się zgłosić? Na naszych stronach znajduje się lista Sztabów zatwierdzonych przez Fundację. Wybierzcie ten, który znajduje się w Waszej okolicy lub jego potrzeby najbardziej odpowiadają Waszym oczekiwaniom lub możliwościom np. artykuły spożywcze (napoje, słodycze, posiłki), transport, materiały biurowe (papier, drukarki), usługi ochroniarskie, technika sceniczna, gadżety, wytwory artystyczne (muzyka, malarstwo, rzeźba, rękodzieło), usługi informatyczne (hosting www, projektowanie grafiki, komunikacja).

     

    Skontaktujcie się z Szefem Sztabu - osobą która odpowiada za działanie danego Sztabu. Możecie skorzystać z danych kontaktowych podanych na naszej liście lub z kontaktu podanego na stronie Sztabu. Tam również możecie zobaczyć, jakie aktywności zaplanował dany Sztab - może ułatwić to podjęcie decyzji co do sposobu Waszej współpracy.

     

    W czasie rozmowy z przedstawicielem Sztabu zazwyczaj można zorientować się, jakie ma on najpilniejsze potrzeby. Często do lepszego działania Sztabu bardziej potrzebna jest konkretna pomoc (np.: materiały biurowe, żywność lub gorące napoje dla wolontariuszy), niż wkład finansowy.

     

    Zarówno Szefowie Sztabów, jak i wszystkie pozostałe osoby zaangażowane w organizacje Sztabu działają jako wolontariusze. Zgodnie z regulaminem, który akceptują, nie pobierają oni żadnych wynagrodzeń z tytułu prowadzenia Sztabu. Ponoszenie kosztów organizacji Sztabu lub organizacji imprezy finałowej często bywa dla nich dużym wysiłkiem logistycznym. Dlatego zachęcamy do pomocy, zarówno jeśli chodzi o przekazanie środków finansowych, jak i rzeczy niezbędnych do funkcjonowania Sztabu.

  • Do czego uprawniony jest Sztab?

    Zgodnie z Regulaminem działania Sztabów, który określa wszystkie zasady dotyczące ich funkcjonowania, Sztab działa w swoim imieniu na rzecz Fundacji i 29. Finału WOŚP. Oznacza to, że My jako Fundacja nie wystawiamy potwierdzenia przekazania darowizny Sztabowi, nie przyjmujemy faktur na zamówienia złożone przez Sztab, nie wystawiamy zaświadczeń za świadczenia sponsorskie dotyczące Sztabu.

     

    Każdy Sztab po zatwierdzeniu przez Fundację wniosku o udział w zbiórce na rzecz 29. Finału otrzymuje od nas oficjalną zgodę. Możecie Państwo poprosić przed nawiązaniem współpracy o okazanie takiego dokumentu. Oprócz przedstawicieli Sztabu, może się do Was także zgłosić organizacja współpracująca w ramach Imprezy Zamkniętej pod auspicjami Sztabu. Zakres ich działania możecie również sprawdzić u Szefa Sztabu.

  • Jak mogę współpracować ze sztabem?

    Zazwyczaj sponsorzy nawiązując współpracę ze Sztabami preferują współpracę opartą na barterze np. zamiast przekazywać pieniądze wolą zapłacić fakturę za zwrot kosztów podróży zespołu grającego w czasie Finału, usługi transportowe, materiały biurowe lub po prostu przekazać - w zależności od możliwości, rzeczy niezbędne do prowadzenia Sztabu czy imprez towarzyszących Finałowi.

     

    Dobrym pomysłem jest także wsparcie licytacji prowadzonych przez Sztaby w specjalnym serwisie aukcje.wosp.org.pl tworzonym we współpracy z Allegro. To doskonała forma reklamy oraz sposób na zasilenie finałowej kwesty. Pamiętaj, im bardziej nietuzinkowa aukcja, tym większa szansa, że zainteresuje ona media. Ludzie przyzwyczaili się, że na naszych aukcjach w serwisie aukcje.wosp.org.pl można znaleźć rzeczy niedostępne w żadnym innym przypadku. Porozmawiajcie z przedstawicielami Sztabu, połączenie Waszych możliwości i ich pomysłowości może przynieść niesamowite efekty.

     

    Jeśli Wasza firma jest dostawcą konkretnych usług - być może Wasza pomoc przyda się sztabowi właśnie w tym zakresie. Oczywiście możecie swoje usługi zaproponować tylko jednemu wybranemu sztabowi. 

  • Co może zaoferować Sztab w zamian za wsparcie?

    Większość Sztabów w Polsce w ramach zbiórki organizuje imprezy plenerowe lub imprezy odbywające się na terenie różnych instytucji tzw. Imprezy Zamknięte. W czasie ich trwania mogą na ustalonych wcześniej zasadach reklamować firmy, z którymi współpracują. Jest to dla Państwa okazja pokazania się lokalnej społeczności jako firma, która wspiera działania związane z 29. Finałem WOŚP. Również działalność internetowa Sztabów, strony internetowe oraz serwisy społecznościowe - cieszą się dużym zainteresowaniem i mogą być dobrym nośnikiem reklamy.

     

    Musicie tylko pamiętać, że wspieracie Sztab, a nie bezpośrednio Fundację, w związku z tym każdorazowe użycie loga Fundacji musi być do nas zgłaszane do akceptacji.

     

    Wasze zaangażowanie może wzbogacić program przygotowany przez Sztab, a tym samym zwiększyć liczbę osób odwiedzających strony Sztabu podczas 29. Finału WOŚP. Zachęcamy do aktywności na tym polu.

     

    Po rozliczeniu Sztab otrzymuje od nas specjalne finałowe podziękowania. Bardzo zależy nam na tym, by zostały przekazane Państwu jako sponsorom. Jest to wyraz naszej ogromnej wdzięczności za to, że postanowiliście Państwo wesprzeć nasze działania - wspierając lokalny Sztab.

Wsparcie wolontariuszy
  • Moja firma chce przekazać wolontariuszom posiłki lub ciepłe napoje

    Bardzo dziękujemy! Wolontariusze Finałów WOŚP to bardzo często dzieci i młodzież, i dlatego wspieranie ich w czasie zbiórki jest dla nas bardzo ważne.  

    Masz dwie możliwości:

     

    Uwaga! Na naszej stronie pokazujemy jedynie darmowe oferty. Oferty, w których mowa jest o sprzedaży, rabatach czy promocjach - nie są pokazywane na naszej stronie. Podobnie jak w przypadku sprzedaży produktów - w takiej sytuacji nie można posługiwać się nazwą, logiem WOŚP oraz innymi podobnymi oznaczeniami. 

  • Czy mogę poinformować na swojej stronie, że moja firma ma ofertę dla wolontariuszy?

    Oczywiście! Warto napisać na stronie internetowej czy stronie na Facebooku, w jaki sposób wspieracie wolontariuszy i jakie macie dla nich propozycje. To sprawia, że Wasza oferta jest bardziej wiarygodna, a także ma możliwość dotrzeć do mieszkańców Twojej okolicy. 

     

    Jeśli chcesz przygotować grafikę - pamiętaj, żeby wcześniej wysłać ją do akceptacji na adres [email protected]. Musi ona spełniać następujące zasady: 

     

     

  • W jaki sposób mogę wesprzeć wolontariuszy?

    Najczęściej firmy decydują się na przekazanie sztabom lub bezpośrednio wolontariuszom: 

    • ciepłe napoje (kawa, herbata)
    • napoje chłodzące (przydadzą się sztabom, które organizują wydarzenia) 
    • ciepłe posiłki - obiady, pizze, zapiekanki 
    • drożdżówki i kanapki 

    Jeśli masz pomysł, jak jeszcze możesz wesprzeć wolontariuszy - skontaktuj się ze sztabem w swojej okolicy. Jego członkowie najlepiej będą wiedzieć, jakiej pomocy potrzebują i co przyda się wolontariuszom.