Widzimy się na rekordzie w pierwszej pomocy?
Już za nieco ponad tydzień, 16 października, z okazji Europejskiego Dnia Przywracania Czynności Serca, przystąpimy do próby pobicia rekordu w pierwszej pomocy. Liczba uczestników rośnie z każdym dniem!
Cieszymy się, że chcesz wesprzeć działania Fundacji, jednak nie dopuszczamy możliwości, by tylko pewien procent ze sprzedaży produktu był przekazywany na rzecz WOŚP.
Każda forma współpracy marketingowej musi być wcześniej z nami skonsultowana i zaakceptowana. Przypominamy, że logo Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy jest zastrzeżonym znakiem towarowym i podobnie jak nazwa Fundacji WOŚP nie może być wykorzystywane w promocji żadnej sprzedaży. Wszystkie działania związane z wykorzystywaniem logotypu WOŚP muszą być skonsultowane i uzyskać akceptację ze strony Fundacji WOŚP. Każda współpraca związana z wykorzystaniem nazwy, logotypu WOŚP lub innych oznaczeń podobnych zawsze wiąże się z podpisaniem umowy.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zajrzyj do naszego poradnika.
Nie ma takiej możliwości, żeby Twoja firma posługiwała się logotypem WOŚP i w zamian za polubienia lub udostępnienia, oferowała nam wsparcie finansowe.
Tak samo jak w przypadku sprzedaży produktów - każda forma współpracy marketingowej - musi być wcześniej z nami skonsultowana i zaakceptowana. Dodatkowo ten sposób wsparcia WOŚP jest negatywnie odbierany przez naszych przyjaciół, a także nie jest według nich wystarczająco transparentny. Transparentność naszych działań jest jednym z naszych priorytetów. Jeśli masz wątpliwości, skontaktuj się z nami [email protected].
Oczywiście!
Koniecznie zapoznaj się z naszym poradnikiem na temat promowania aukcji i grafik, z których należy korzystać. Pamiętaj, że wystawiając aukcję charytatywną na rzecz Fundacji WOŚP, należy używać tylko logotypu dedykowanego aukcjom.
Jak najbardziej! Zanim to jednak zrobisz, pamiętaj o kilku rzeczach, o które musisz zadbać - przede wszystkim pamiętaj o skorzystaniu z odpowiedniego logotypu oraz o uzyskaniu akceptacji zaplanowanej komunikacji pod adresem [email protected].
Przed przystąpieniem do działań, przeczytaj nasz poradnik!
Przede wszystkim - bardzo Ci dziękujemy za Twoje zaangażowanie. Jeśli Twoja firma wsparła orkiestrowe działania:
Jeśli chcesz opowiedzieć o udzielonym wsparciu na swojej stronie internetowej lub w mediach społecznościowych, pamiętaj o kilku rzeczach, o które musisz zadbać - przede wszystkim skorzystaj z odpowiedniego logotypu oraz uzyskaj akceptację zaplanowanej komunikacji pod adresem [email protected].
Przed przystąpieniem do promowania działań, przeczytaj nasz poradnik!
Wszystkie informacje na ten temat znajdziesz w naszej prezentacji.
Logotyp Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy jest zastrzeżonym znakiem towarowym. Podczas komunikowania działań w ramach 33. Finału WOŚP, korzystać należy z logotypów właściwych dla podjętych akcji (wystawienie przedmiotu na aukcję, wsparcie Sztabu, wsparcie wolontariuszy) - zasady korzystania z grafik i sposób uzyskania akceptu komunikacji opisujemy w tym przewodniku.
W przypadku jakichkolwiek pytań i wątpliwości napisz do nas na [email protected].
Firmowa Puszka Stacjonarna to tekturowa puszka kwestarska, która przypisana jest do konkretnego Opiekuna (osoby odpowiadającej za zbiórkę prowadzoną do Sztabowej Puszki Stacjonarnej) i lokalu. Sztab WOŚP prowadzi nadzór nad prowadzoną kwestą (wydaje niezbędne materiały oraz rozlicza zbiórkę). Zbiórka do Firmowych Puszek Stacjonarnych może odbywać się w dniach 10.12.2023 r. – 28.01.2024 r.
Rejestracja Firmowej Puszki Stacjonarnej odbywa się poprzez zgłoszenie jej przez Opiekuna na stronie iwolontariusz.wosp.org.pl (należy założyć konto na platformie, wybrać zakładkę Chcę Reprezentować Firmę, wybrać z listy Sztab i uzupełnić Formularz Elektroniczny).
Tak. Podczas Finału WOŚP w firmach może odbywać się zbiórka do Firmowych Puszek Stacjonarnych.
Więcej o Firmowej Puszcze Stacjonarnej przeczytasz w pytaniu powyżej.
Zbiórka do puszki w lokalu może odbywać się do zarejestrowanych Firmowych Puszek Stacjonarnych w firmach lub na stoiskach sztabowych może odbywać się w dniach 10.12.2024 r. – 26.01.2025 r.
Rejestracja Sztabowej Puszki Stacjonarnej przez Opiekuna – poprzez założenie konta na stronie iwolontariusz.wosp.org.pl, wybranie zakładki Chcę reprezentować firmę i uzupełnienie Formularza Elektronicznego. Opiekun musi wybrać z listy Sztab, który będzie prowadził nadzór nad prowadzoną kwestą (wyda niezbędne materiały oraz rozliczy zbiórkę).
Każda Firmowa Puszka Stacjonarna, aby otrzymać zgodę na prowadzenie zbiórki do puszek kwestarskich 33. Finału WOŚP, zobowiązana jest uzupełnić formularz zgłoszeniowy, zawierający: nazwę Puszki, adres lokalizacji Puszki, lokalizację puszki kwestarskiej w placówce, NIP, dane osoby odpowiedzialnej – Opiekuna (imię, nazwisko, numer PESEL, adres e-mail, numer telefonu komórkowego), a także zgodnie z wymogami ustawy o ochronie danych osobowych (Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016) wyrazić pisemną zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Opiekunem może być jedynie osoba pełnoletnia.
Sztabowa/Firmowa Puszka Stacjonarna jest przypisana do konkretnego Opiekuna (osoby odpowiadającej za zbiórkę prowadzoną do Sztabowej/Firmowej Puszki Stacjonarnej) i lokalu, ale nadzór nad nią prowadzi zarejestrowany Sztab WOŚP – wydaje niezbędne materiały oraz rozlicza zbiórkę.
Sztab Skarbon Stacjonarnych jest formą zbiórki skierowaną tylko do firm, które posiadają swoje oddziały w różnych miastach Polski. Nie może rejestrować wolontariuszy kwestujących na terenie otwartym – zamiast tego pracownicy zbierają pieniądze podczas swoich zmian do Skarbon umieszczanych przy ich stanowiskach.
Tak! Jeśli chcesz, żeby Twoja firma kwestowała online, załóż eSkarbonkę – wystarczy, że założysz konto na stronie iwolontariusz.wosp.org.pl.
eSkarbonkę można założyć od grudnia do 26 stycznia 2025 roku. Zakończenie zbiórki odbędzie się automatycznie 27 stycznia 2025 o godz. 23:59 (i do tego czasu cały czas można wpłacać pieniądze).
W formularzu w kroku "Wybór Sztabu" zobaczysz okienko do wpisania Sztabu. By wyszukać Sztab w Twojej okolicy, możesz wpisać nazwę miejscowości lub numer Sztabu (ID), jeśli go znasz.
Po wybraniu Sztabu WOŚP potwierdź swój wybór, klikając przycisk „Zapisz”.
Możesz na bieżąco monitorować status wniosku o przyznanie Firmowej Puszki Stacjonarnej (czy jest w Sztabie, czy został wysłany do Fundacji WOŚP) w zakładce „Firma” na stronie iwolontariusz.wosp.org.pl.
Rejestracja na platformie iwolontariusz.wosp.org.pl pozwoli Ci:
W ten sposób możesz wspierać online cel 33. Finału razem z całym zespołem Twojej firmy.
Nie. Firmowa Puszka Stacjonarna musi być pod nadzorem konkretnego Sztabu i jest przez Sztab rozliczana. To Sztab przekazuje także Opiekunowi puszkę tekturową, więc nie ma możliwości, by Firmowa Puszka Stacjonarna funkcjonowała bez akceptacji ze strony Sztabu.
Dysponujecie środkami finansowymi, posiadacie produkty, które możecie przekazać na rzecz Sztabu bądź chcecie jako firma zaoferować usługę, by usprawnić działanie Sztabu i nie wiecie gdzie się zgłosić? Zapoznajcie się z listą Sztabów zatwierdzonych przez Fundację. Wybierzcie ten, który znajduje się w Waszej okolicy lub jego potrzeby najbardziej odpowiadają Waszym oczekiwaniom i możliwościom np. artykuły spożywcze (napoje, słodycze, posiłki), transport, materiały biurowe (papier, drukarki), usługi ochroniarskie, technika sceniczna, gadżety, wytwory artystyczne (muzyka, malarstwo, rzeźba, rękodzieło), usługi informatyczne (hosting www, projektowanie grafiki, komunikacja).
Skontaktujcie się z Szefem Sztabu - osobą która odpowiada za działanie danego Sztabu. Możecie skorzystać z danych kontaktowych podanych na naszej liście lub z kontaktu podanego na stronie Sztabu. Tam również możecie zobaczyć, jakie aktywności zaplanował dany Sztab - może ułatwić to podjęcie decyzji co do zakresu Waszej współpracy.
W czasie rozmowy z przedstawicielem Sztabu zazwyczaj można zorientować się, jakie ma on najpilniejsze potrzeby. Często do lepszego działania Sztabu bardziej potrzebna jest konkretna pomoc (np.: materiały biurowe, żywność lub gorące napoje dla wolontariuszy), niż wkład finansowy.
Zarówno Szefowie Sztabów, jak i wszystkie pozostałe osoby zaangażowane w organizacje Sztabu działają jako wolontariusze. Zgodnie z regulaminem, który akceptują, nie pobierają oni żadnych wynagrodzeń z tytułu prowadzenia Sztabu. Ponoszenie kosztów organizacji Sztabu lub organizacji imprezy finałowej często bywa dla nich dużym wysiłkiem logistycznym. Dlatego zachęcamy do pomocy, zarówno jeśli chodzi o przekazanie środków finansowych, jak i rzeczy niezbędnych do funkcjonowania Sztabu.
Zgodnie z Regulaminem działania Sztabów, który określa wszystkie zasady dotyczące ich funkcjonowania, Sztab działa w swoim imieniu na rzecz Fundacji i 33. Finału WOŚP. Oznacza to, że Fundacja WOŚP, nie wystawia potwierdzenia przekazania darowizny Sztabowi, nie przyjmuje faktur na zamówienia złożone przez Sztab ani nie wystawia zaświadczeń za świadczenia sponsorskie dotyczące Sztabu.
Każdy Sztab po zatwierdzeniu wniosku o udział w zbiórce na rzecz 33. Finału otrzymuje od Fundacji oficjalną zgodę. Przed nawiązaniem współpracy można poprosić o okazanie takiego dokumentu. Oprócz przedstawicieli Sztabu, może się do Was także zgłosić organizacja współpracująca w ramach Imprezy Zamkniętej pod auspicjami Sztabu. Zakres ich działania można również sprawdzić u Szefa Sztabu.
Zazwyczaj sponsorzy, nawiązując współpracę ze Sztabami, preferują współpracę opartą na barterze np. zamiast przekazywać pieniądze wolą zapłacić fakturę za zwrot kosztów podróży zespołu grającego w czasie Finału, usługi transportowe, materiały biurowe lub po prostu przekazać - w zależności od możliwości - rzeczy niezbędne do prowadzenia Sztabu czy imprez towarzyszących Finałowi.
Dobrym pomysłem jest także wsparcie licytacji prowadzonych przez Sztaby w specjalnym serwisie aukcje.wosp.org.pl, tworzonym we współpracy z Allegro. To doskonała forma reklamy oraz sposób na zasilenie finałowej kwesty. Im bardziej nietuzinkowa aukcja, tym większa szansa, że zainteresuje ona media! Porozmawiajcie z przedstawicielami Sztabu, połączenie Waszych możliwości i ich pomysłowości może przynieść niesamowite efekty.
Jeśli Wasza firma jest dostawcą konkretnych usług - być może Wasza pomoc przyda się Sztabowi właśnie w tym zakresie. Oczywiście możecie swoje usługi zaproponować tylko jednemu wybranemu Sztabowi.
Wasze zaangażowanie może wzbogacić program przygotowany przez Sztab. Zachęcamy do aktywności na tym polu.
Większość Sztabów w ramach zbiórki organizuje imprezy plenerowe lub imprezy odbywające się na terenie różnych instytucji tzw. Imprezy Zamknięte. W czasie ich trwania mogą - na ustalonych wcześniej zasadach - reklamować firmy, z którymi współpracują. Jest to okazja do pokazania się lokalnej społeczności jako firma, która wspiera działania związane z 33. Finałem WOŚP. Również działalność internetowa Sztabów, strony internetowe oraz serwisy społecznościowe - cieszą się dużym zainteresowaniem i mogą być dobrym nośnikiem reklamy.
Po rozliczeniu Sztab otrzymuje od Fundacji specjalne finałowe podziękowania. Bardzo zależy nam na tym, by zostały przekazane wszystkim sponsorom i partnerom Sztabów. Jest to wyraz naszej ogromnej wdzięczności za chęć włączenia się w orkiestrowe działania, poprzez wsparcie lokalnego Sztabu.
Jak prawidłowo informować o współpracy ze Sztabem? Wspierając Sztab, a nie bezpośrednio Fundację, należy korzystać z logotypu danego Sztabu (uzyskanego od Sztabu), a nie logotypu Fundacji WOŚP. Komunikacja powinna zawierać informację o tym, jak firma wspiera Sztab, i zostać zaakceptowana przez Fundację przed publikacją - akcept uzyskać można, przesyłając przygotowane treści na dedykowany adres [email protected].
Już za nieco ponad tydzień, 16 października, z okazji Europejskiego Dnia Przywracania Czynności Serca, przystąpimy do próby pobicia rekordu w pierwszej pomocy. Liczba uczestników rośnie z każdym dniem!
Przez ostatnie 3 dni Fundacja WOŚP realizowała 72. Konkurs Ofert, czyli procedurę zakupową, która poświęcona była sprzętom na oddziały pulmonologiczne. Z pomocą ekspertów dokonaliśmy wyboru 250 urządzeń za w sumie 15 214 898 złotych.
Kup naszą limitowaną koszulkę „Powódź – Pomoc” i wesprzyj działania w usunięciu skutków powodzi. Cały dochód ze sprzedaży trafi na pomoc poszkodowanym!