Do 29. Finału WOŚP pozostało
83 dni
Fundacja

WOŚP - Marka Godna Zaufania 2020

2020-05-20 13:00:00

 

Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy została uznana Marką Godną Zaufania przez magazyn „My Company Polska” w kategorii: Fundacja. Badanie przeprowadzone wśród setek przedsiębiorców wyłoniło marki produktów i usług w 25 kategoriach, które darzą oni największym zaufaniem.

 

Marka Godna Zaufania to wyjątkowy tytuł, przedsiębiorcy spontanicznie wskazują markę, opierając się na własnych preferencjach, wiedzy i doświadczeniu. Nie ma tu żadnej kapituły, sędziów czy sugestii, kogo można wybrać. Przedsiębiorcy wypełniający nasze ankiety sami wybierają marki – tłumaczy Grzegorz Sadowski, redaktor naczelny „My Company Polska”, najszybciej rosnącego polskiego magazynu biznesowego. – Wizerunek marki to jej kapitał, który w działaniach długofalowych przekłada się na wymierne korzyści biznesowe zarówno w aspekcie sprzedażowym, jak i marketingowym. Jest to teraz jeszcze bardziej istotne, biorąc pod uwagę obecny kryzys i konieczność dostosowania się firm do trudnej sytuacji rynkowej. 

 

 
Jerzy Owsiak podczas 28. Finału WOŚP, fot. Marcin Michoń

 

 

Badanie Marka Godna Zaufania pokazuje, czyje produkty i usługi najczęściej wybierają przedsiębiorcy. Badanie na zlecenie „My Company Polska” przeprowadził instytut badawczy Kantar Polska, realizując ankietę wśród prawie 20 000 polskich przedsiębiorców. Respondenci (według stanowisk była to w ponad 43 proc. kadra kierownicza, prawie 34 proc. to prezesi oraz przeszło 22 proc. specjaliści) w wypełnionych ankietach wymienili łącznie blisko 250 cenionych przez siebie marek. W tym roku w kategorii: Fundacja, zaznaczyła swoje miejsce Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, która już niejednokrotnie pokazała, że cieszy się największym zaufaniem Polaków. Transparentnie grając od 28 lat dla podnoszenia standardów polskiej medycyny zabiegowej, Fundacja WOŚP zdobyła tytuł w rankingu Marki Godnej Zaufania wynikiem 43,40%. 

 

 

Wolontariusze w oczach Polaków

 

 

 

 

Zaufanie stanowi jeden z najważniejszych elementów funkcjonowania współczesnego biznesu i rynków. Jest podstawą relacji na poziomie konsument–marka i stanowi swoiste spoiwo tworzące relacje pomiędzy uczestnikami rynku. Przedsiębiorcy, podobnie jak konsumenci, mają tendencję do kupowania marek i produktów, które im się podobają oraz czują do nich sympatię. Skłonni są płacić więcej za dobrej jakości produkty od godnego zaufania dostawcy. Dlatego marki rywalizują o zaufanie u współczesnych nabywców i stały się ambasadorami dla samych firm, bo marka to produkt, wartość i skojarzenia, to kapitał, na który pracuje się latami. – mówi Rajmund Tochwin, wydawca „My Company Polska”.

 

 

Polacy od 16 lat najbardziej ufają Fundacji WOŚP

 

 

Badania pokazują, że Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy cieszy się największym zaufaniem spośród wszystkich instytucji życia społecznego w Polsce. Dlaczego tak się dzieje? Dlatego, że Polacy widzą efekty naszych działań. 28 lat istnienia WOŚP przyniosło rezultat w postaci 62 tys. urządzeń medycznych wartości ponad 1,126 mld zł. Ten sprzęt działa w szpitalach, od początku oznaczony jest serduszkiem WOŚP, a my staramy się go pokazywać, publicznie rozliczając się z naszej działalności. Dlatego, że od 28 lat Polacy widzą stałość Orkiestry, a także czują jej bliskość. Dlatego, że czują się współtwórcami sukcesu WOŚP. Orkiestra to nie tylko organizacja, to także ogromny ruch społeczny, obywatelski i oddolny – każdy może znaleźć swoją przestrzeń i wymyślić swój autorski sposób na zaangażowanie w akcję. Dlatego także, że czują dumę. Polacy widzą, że Orkiestra jest podziwiana na świecie, to takie nasze narodowe osiągnięcie. I wreszcie dlatego, że Orkiestra nigdy w historii pokładanego w niej zaufania nie zawiodła. - Krzysztof Dobies, komentuje były Rzecznik Prasowy Fundacji WOŚP

 

 

Zobacz historię 28. Finałów WOŚP

 

Zdjęcie archiwalne Fundacji WOŚP
 
 
 
 
To nie jedyne badania, które pokazują zaufanie Polaków do Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Fundacja regularnie bada i analizuje opinię publiczną. Już  w 2013 roku ranking Brand Asset™ Valuator wykazał, że WOŚP to najsilniejsza polska marka. W lutym 2016 roku Centrum Badania Opinii Społecznej (CBOS) opublikowało raport podsumowujący badania nad zaufaniem społecznym w Polsce, informując, że Polacy najbardziej ufają WOŚP. Badania przeprowadzane na przestrzeni lat pokazują, że zaufanie polaków do WOŚP utrzymuje się na poziomie 85%, a rozpoznawalność marki to aż 97%.  Historie badań i nagród możemy zobaczyć na stronie Fundacji wosp.org.pl.
 
 
 

Badania i Nagrody WOŚP

 

 

 Studio 28. Finału WOŚP, fot. Barbara Lutzner
 
 

 

POKAŻ PODOBNE
2020-09-30 16:45:07

Dwa nowe wyjątkowe miejsca w Kołobrzegu nawiązujące do działalności Fundacji

Jurek Owsiak oraz prezydent Anna Mieczkowska 30 września symbolicznie otworzyli rondo Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w Kołobrzegu.

2020-10-08 12:22:04

Apel Jurka Owsiaka do Ministra Zdrowia

6 października Fundacja kupiła urządzenie do najnowocześniejszej diagnostyki dzieci, które będzie pierwszym takim urządzaniem dla dzieci w Polsce i jednym z pierwszych w Europie. PET-CT, pracujący w Centrum Zdrowia Dziecka, będzie diagnozować dzieci przywożone z całej Polski.

2020-09-16 09:30:58

Ogłaszamy 55. Konkurs Ofert

Ponownie będziemy kupować sprzęt medyczny dla polskich szpitali. Tym razem będą to wyroby medyczne przeznaczone dla oddziałów neurologicznych i neurochirurgicznych.

2020-10-02 16:00:00

Dziękujemy za Wasze wsparcie 1% dla WOŚP

17 234 732,28 PLN to kwota, jaką Polacy przekazali Fundacji WOŚP w ramach 1%. Środki przekazane Orkiestrze zasilą działania statutowe Fundacji, które mają na celu podwyższenie jakości leczenia i opieki nad pacjentami oddziałów dziecięcych polskich szpitali.

Zobacz też